Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15990
Author: Βαϊοπούλου, Μαρία
Title: Δηπροπρατήρια αγροτικών προϊόντων ως στρατηγική ανάπτυξης γεωργικών επιχειρήσεων.
Date Issued: 2014
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Abstract: Οι παραγωγοί αγροτικών προϊόντων αντιμετωπίζουν περισσότερες δυσκολίες και προκλήσεις από ποτέ. Μέσα στον ιστό των απρόβλεπτων τιμών των αγροτικών προϊόντων, η αποτίμηση και η ανάπτυξη εναλλακτικών αγορών είναι ένα μέσο για να βοηθηθούν οι “μικροί” παραγωγοί και να γίνουν όσο το δυνατόν οικονομικά βιώσιμοι. Από το 2010 έως το 2050 η αύξηση της μεταβολής του πληθυσμού στην Ελλάδα αναμένεται να μην είναι μεγαλύτερη του 2,5%, σύμφωνα με τον ΟΗΕ (Παπαδάκης – Κογεβίνας - Τριχόπουλος). Έως το 2050 η παγκόσμια ζήτηση τροφίμων αναμένεται να αυξηθεί κατά 70% (FAO). Η δραματική αύξηση της παγκόσμιας ζήτησης τροφίμων θα συνοδεύεται από απότομη αύξηση της ζήτησης προϊόντων στον κλάδο της γεωργίας. Κατά τις τελευταίες δεκαετίες, η γεωργία γνώρισε σημαντική αύξηση της παραγωγικότητας ωστόσο, η τάση αυτή επιβραδύνθηκε στις ανεπτυγμένες χώρες τα τελευταία χρόνια. Η παρούσα μελέτη έχει σαν στόχο να εξετάσει κατά πόσο τα δημοπρατήρια αγροτικών προϊόντων μπορούν να αποτελέσουν στρατηγική για την ανάπτυξη γεωργικών επιχειρήσεων, την επέκταση οικονομικών ευκαιριών, την αύξηση της πρόσβασης σε ποιοτικά και προσιτά προϊόντα. Τα δημοπρατήρια είναι μια αποδοτική στρατηγική άμεσης σύνδεσης των προμηθευτών με τους πιθανούς πελάτες.
Keywords: Δημοπρατήρια
Δημοπρασία
Παραγωγός
Αγροτικά προϊόντα
Συνεταιρισμοί
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2014.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VaiopoulouMariaMsc2014.pdf4.03 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons