Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15910
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Δημήτριος Λ.el
dc.contributor.authorΠαπασελέκας, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2013-12-09T08:46:41Z-
dc.date.available2013-12-09T08:46:41Z-
dc.date.issued2013el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15910-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία πραγματεύεται το θέμα των στρατηγικών στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις σε ένα έντονα ανταγωνιστικό περιβάλλον των παγκοσμιοποιημένων αγορών, σχετικά με τις προοπτικές και τη βιωσιμότητα των επιχειρήσεων. Στόχος της εργασίας είναι καταρχήν, η αποτύπωση των στρατηγικών που εφαρμόζουν οι ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία, προκειμένου να διασφαλίσουν διατηρήσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα και επιτυχία στον εθνικό και διεθνή επιχειρηματικό στίβο. Η εργασία αποτελείται από τέσσερα κεφάλαια και χωρίζεται σε δύο μέρη : α) στη θεωρητική προσέγγιση των στρατηγικών των μικρομεσαίων επιχειρήσεων σε μία εποχή που η παγκοσμιοποίηση έχει εισχωρήσει κατά πολύ μέσα στη ζωή μας και β) επιχειρείται η διαμόρφωση επίτευξης στρατηγικών, στο πλαίσιο της ελληνικής πραγματικότητας, για να διασφαλίσουν την επιβίωσή τους και την υλοποίηση του ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος για την έξοδο από την οικονομική κρίση. Αρχικά γίνεται μια αναφορά για την έννοια και το μύθο της παγκοσμιοποίησης. Επίσης, γίνεται μία ιστορική αναδρομή στο φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης, τις ευκαιρίες και τις απειλές που παρουσιάζει «στη ραχοκοκαλιά» της ελληνικής οικονομίας, τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Ακολουθούν ορισμένα χαρακτηριστικά των μικρομεσαίων επιχειρήσεων καθώς, και η ηθική και εταιρική κοινωνική ευθύνη των επιχειρήσεων. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται παρουσίαση της έννοιας και της σημασίας της στρατηγικής, των βασικών θεωρήσεών της, του μοντέλου του στρατηγικού μάνατζμεντ, της αναγκαιότητας του στρατηγικού σχεδιασμού, της αποστολής και του οράματος της επιχείρησης και της σημαντικότητας της στρατηγικής κατεύθυνσης κάθε οργανισμού. Στο τρίτο κεφάλαιο πραγματοποιείται ανάλυση του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος της επιχείρησης. Στην εκτίμηση του εξωτερικού περιβάλλοντος το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στην ανάλυση PESTEL. Στην εκτίμηση του εσωτερικού περιβάλλοντος συνεισφέρουν το υπόδειγμα Porter, η αλυσίδα αξίας και η θεωρία των πόρων και ικανοτήτων της επιχείρησης. Επίσης, παρουσιάζεται η ιεράρχηση στρατηγικών και ορισμένες εναλλακτικές στρατηγικές επιχειρήσεων σε θεωρητική προσέγγιση από τη διεθνή και ελληνική βιβλιογραφία. Στο τέταρτο και τελευταίο κεφάλαιο επιχειρούνται ενδεδειγμένες στρατηγικές που μπορούν να ακολουθήσουν οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις προκειμένου να καταφέρουν να εξέλθουν από το φαύλο κύκλο της οικονομικής κρίσης σε περίοδο παγκοσμιοποίησης. Τέλος, η εργασία ολοκληρώνεται με τη διατύπωση συμπερασματικών σχολίων.el
dc.format.extent93el
dc.format.extent1491270 bytes-
dc.format.extent1491270 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΜικρομεσαίες επιχειρήσειςel
dc.subjectΠαγκοσμιοποίησηel
dc.subjectΣτρατηγικό μάνατζμεντel
dc.titleΣτρατηγικές μικρομεσαίων ελληνικών επιχειρήσεων για την έξοδο από την οικονομική κρίση στην εποχή της παγκοσμιοποίησης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκηση (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapaselekasNikolaosMsc2013.pdf1.46 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.