Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15806
Author: Λιάππα, Αγνή
Title: Ηλεκτρονική μάθηση στην προσχολική ηλικία.
Date Issued: 2013
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Supervisor: Ταμπούρης, Ευθύμιος
Ταραμπάνης, Κωνσταντίνος
Abstract: Στη σημερινή εποχή οι υπολογιστές έχουν αρχίσει να κατέχουν ένα σημαντικό κομμάτι της καθημερινότητας μας. Τα περισσότερα σπίτια έχουν κι από έναν υπολογιστή ή μια φορητή ταμπλέτα (tablet). Τα τελευταία χρόνια έχουν γίνει υποχρεωτικό μάθημα στην εκπαίδευση. Όσο περνάει ο καιρός και με την εξοικείωση που έχουν αρχίσει να έχουν τα παιδιά, γίνεται μια προσπάθεια ενσωμάτωσής τους και στην εκπαιδευτική διαδικασία της προσχολικής ηλικίας. Στη συγκεκριμένη εργασία σκοπός μας είναι να γίνει ευρύτερα γνωστή η μεθοδολογία ένταξης των υπολογιστών στο Νηπιαγωγείο, με βάση τα κριτήρια και τις αρχές που ακολουθούνται. Κάθε ηλικία έχει διαφορετικές ανάγκες και δυνατότητες, με αποτέλεσμα ένα λογισμικό να μην απευθύνεται σε όλες τις τάξεις του Νηπιαγωγείου. Σύμφωνα λοιπόν με την αρχή αυτή, προσπαθούμε να παρουσιάσουμε τα βήματα που ακολουθούνται για τη δημιουργία ενός λογισμικού και το κατά πόσο ο εκπαιδευτικός μπορεί να συμβάλλει σε κάτι τέτοιο. Εφόσον τα παιδιά θα έρθουν για πρώτη φορά σε επαφή με τον υπολογιστή ή με τη φορητή ταμπλέτα κατά τις καθημερινές τους δραστηριότητες στο σχολείο, είναι σημαντικό να καταλάβουν τη χρησιμότητά τους και τα οφέλη τους, κάτι που μπορεί να γίνει με τη βοήθεια και την παρακίνηση του εκπαιδευτικού. Έτσι, ο εκπαιδευτικός για να αποφύγει τη δημιουργία φόβου στα παιδιά από την παρουσία ενός νέου, και για πολλά άγνωστου εργαλείου μέσα στην τάξη πρέπει να έχει κάποιες γνώσεις πάνω στο θέμα αυτό. Αυτό μπορεί να γίνει μέσω ειδικών εκπαιδευτικών προγραμμάτων ειδικά για την κατάρτιση των εκπαιδευτικών στην διδασκαλία λογισμικού για παιδιά. Έτσι με την εκπαίδευση τους, τα παιδιά θα μπορούν να λάβουν τα οφέλη που προσφέρουν οι υπολογιστές γενικότερα και να μάθουν να τους χειρίζονται με ευκολία, σύμφωνα με τις ανάγκες τους. Επειδή όμως η χρήση των υπολογιστών σε αυτή την ηλικία εκτός από πλεονεκτήματα έχει και πολλά μειονεκτήματα θα προσπαθήσουμε να τα καταγράψουμε ώστε να γίνει πιο αποτελεσματική η χρήση τους από τα παιδιά και να αποφευχθούν ενδεχομένως κάποιοι μελλοντικοί κίνδυνοι.
Keywords: e-Learning
Προσχολική ηλικία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LiappaAgniMsc2013.pdf2.25 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.