Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15804
Author: Γιαννούμη, Αγγελική
Title: Η χρήση των QR codes στο marketing των εμπορικών επιχειρήσεων.
Date Issued: 2013
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Τα QR (Quick Response) Codes αποτελούν μια από τις πιο διαδεδομένες τεχνολογίες των τελευταίων ετών και τον πιο συνηθισμένο τύπο δυσδιάστατων κωδικών. Οι δυνατότητές τους ξεπερνούν τους τυπικούς ραβδοκώδικες καθώς μπορούν να αποθηκεύουν μεγαλύτερο ποσό δεδομένων καθώς και διαφορετικούς τύπους. Η δωρεάν παροχή και χρήση τους από την εταιρεία Denso Wave σε συνδυασμό με την αμεσότητα και διαδραστικότητα που προσφέρουν έχουν συντελέσει στην αυξανόμενη και συνεχόμενη διάδοσή τους. Ο ενθουσιασμός των marketers με το εργαλείο αυτό καθιστά την παρουσία τους απαραίτητη στον σχεδιασμό της mobile στρατηγικής της επιχείρησης. Η χρήση τους δεν περιορίζεται μόνο για εμπορική χρήση από εταιρείες καθώς χρησιμοποιούνται και για προσωπικούς σκοπούς. Στα πλαίσια της διπλωματικής εργασίας μελετούνται κυρίως εφαρμογές της χρήσης τους στον εμπορικό τομέα. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας, έπειτα από μια εκτενή βιβλιογραφική επισκόπηση, είναι η παρουσίαση και ανάλυση εφαρμογών χρήσης των QR Codes για σκοπούς του Marketing των εταιρειών και παρουσίαση της αποτελεσματικότητας τους. Με την σωστή χρήση τους επιτυγχάνεται κέρδος και από τις δύο πλευρές των συναλλασσόμενων (καταναλωτές και εταιρείες). Προκειμένου να γίνουν κατανοητές οι περιπτώσεις εφαρμογών που αναλύονται κρίθηκε απαραίτητη η ανάλυση του mobile marketing και των πρακτικών του καθώς επίσης και η τεχνική ανάλυση και περιγραφή των QR Codes. Οι εφαρμογές οι οποίες αναλύονται αναδεικνύουν την αξία που προσφέρεται στις επιχειρήσεις με την αξιοποίηση αυτών ενώ υπάρχουν και περιπτώσεις κακής χρήσης τους κάτι το οποίο οδηγεί σε ανεπιθύμητα αποτελέσματα για τους χρήστες αλλά και για τους ίδιους τους marketers. Μέσα από τον σχεδιασμό και την ανάπτυξη κατάλληλης Mobile Marketing στρατηγικής και φυσικά λαμβάνοντας υπόψη τους περιοριστικούς παράγοντες της τεχνολογίας οι εταιρείες και οι marketers μπορούν να οδηγηθούν σε εξαιρετικά αποτελέσματα. Το παράδειγμα της Tesco HomePlus αποτελεί παράδειγμα μελετημένης και προσεγμένης εφαρμογής των QR Codes. Συμπερασματικά, η τεχνολογία των κωδικών γρήγορης ανταπόκρισης αποτελεί ένα εργαλείο με δυναμική να προσφέρει αξιοσημείωτα αποτελέσματα μέσα από το εύρος δυνατοτήτων του. Αυτό το οποίο απαιτείται είναι η σωστή αξιοποίησή τους μέσα από μια καλά σχεδιασμένη στρατηγική που θα προσφέρει στους καταναλωτές μια απλή διαδικασία χρήσης αποκομίζοντας έτσι μια ικανοποιητική εμπειρία.
Keywords: QR codes
Marketing
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GiannoumiAngelikiMsc2013.pdf1.93 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons