Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15786
Author: Δημητριάδου, Μάρθα
Title: Διερεύνηση της διεθνούς επέκτασης των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Date Issued: 2013
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Γιάννης
Abstract: Η επιλογή μεθόδου διεθνούς επέκτασης αποτελεί πλέον ζήτημα που απασχολεί όχι μόνο τις πολυεθνικές εταιρίες (ΠΕΕ), αλλά και τις μικρομεσαίες εταιρίες (ΜΜΕ), οι οποίες συνιστούν το μεγαλύτερο τμήμα της ελληνικής οικονομίας και η διεθνής παρουσία τους καθίσταται πλέον αναγκαία. Στη διεθνή βιβλιογραφία η διεθνής επέκταση των ΜΜΕ δεν έχει διερευνηθεί εκτενώς, ενώ η χρήση των υποδειγμάτων που αφορούν τις ΠΕΕ είναι αμφιλεγόμενη. Η παρούσα έρευνα είχε σαν στόχο να προσδιορίσει τους παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή μεθόδου διεθνούς επέκτασης από μια ΜΜΕ με τη βοήθεια του εκλεκτικού παραδείγματος του Dunning, που περιλαμβάνει τρία είδη προσδιοριστικών παραγόντων: τα πλεονεκτήματα ιδιοκτησίας, τα πλεονεκτήματα τοποθεσίας και τα πλεονεκτήματα εσωτερίκευσης. Αποδείχτηκε ότι οι εταιρίες του δείγματος, που ήταν στην πλειοψηφία τους εξαγωγικές, υστερούσαν σε πλεονεκτήματα ιδιοκτησίας και εσωτερίκευσης. Το μοντέλο του Dunning έκανε καλή πρόβλεψη για την επιλογή μεθόδου και επομένως μπορεί να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για τις ΜΜΕ που θέλουν να εισέλθουν σε ξένες αγορές.
Keywords: Επιλογή μεθόδου διεθνούς επέκτασης
Εκλεκτικό παράδειγμα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DimitriadouMarthaMsc2013.pdf914.6 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.