Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15784
Συγγραφέας: Λαδογιάννη, Παρασκευή
Τίτλος: Σχέδιο εξαγωγών για ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Σουμπενιώτης, Δημήτριος
Περίληψη: Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο να παρουσιάσει ένα ολοκληρωμένο εξαγωγικό σχέδιο ανάπτυξης για ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Παρουσιάζονται οι πρόσφατες εξελίξεις στον κλάδο των εξαγωγών, τα εμπόδια που υψώνονται εξαιτίας της δύσκολης οικονομικής συγκυρίας στην οποία έχει περιέλθει η χώρα μας, οι προοπτικές ανάπτυξης και η ανάγκη για εξωστρέφεια. Ολοκληρώνεται με έναν αναλυτικό οδηγό για μικρομεσαίες επιχειρήσεις ώστε να παρουσιάσει τα στάδια που απαιτούνται προς την υλοποίηση ενός εξαγωγικού εγχειρήματος. Η διπλωματική εργασία αποτελείται από 4 κεφάλαια. Στο πρώτο κεφάλαιο γίνεται μια θεωρητική παρουσίαση των εννοιών της διεθνοποίησης και της παγκοσμιοποίησης και του τρόπου με τον οποίο επηρρέασαν το παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον. Γίνεται ακόμη αναφορά στις πολυεθνικές επιχειρήσεις, τη σύσταση τους και την επίδρασή τους σε εθνικό και διεθνές επίπεδο. Στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση των Εξαγωγών ως στρατηγικής άσκησης διεθνών επιχειρηματικών δραστηριοτήτων. Παρουσιάζονται οι μέθοδοι εξαγωγών, τα κίνητρα που ωθούν στην επιλογή της συγκεκριμένης στρατηγικής, καταγράφονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα της εξαγωγικής δραστηριότητας και εντοπίζονται τα προβλήματα που εμφανίζονται κατά την άσκησή της. Το τρίτο κεφάλαιο επικεντρώνεται στην ανάγκη εξωστρέφειας των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων. Στηρίζεται σε αποτελέσματα σημαντικών ερευνών από διάφορους φορείς, παρουσιάζει αναλυτικά στοιχεία της παρούσας κατάστασης στον τομέα των εξαγωγών, αναφέρει προοπτικές για ανάπτυξη και καταγράφει όλες τις πιθανές πηγές χρηματοδήτησης και τους φορείς στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην προσπάθεια για προώθηση της εξωστρεφούς ανταγωνιστικότητας, Η μελέτη ολοκληρώνεται στο τέταρτο κεφάλαιο με τη δημιουργία ενός εξαγωγικού σχεδίου για ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις, ως οδηγό στην προσπάθεια για ανάπτυξη, εξωστρέφεια και ανταγωνιστικότητα. Παρουσιάζονται βασικά βήματα για την προετοιμασία των επιχειρήσεων πριν την υλοποίση της εξαγωγής, όπως είναι ο Εξαγωγικός Επιχειρηματικός Σχεδιασμός της επιχείρησης (Export Business Plan) και ο Εξαγωγικός Σχεδιασμός Μάρκετινγκ (Export Marketing Plan) και δίνονται βασικές κατευθύνσεις για τα απαραίτητα διαδικαστικά, νομικά, τελωνειακά και φορολογικά ζητήματα που προκύπτουν.
Λέξεις Κλειδιά: Εξαγωγές
Ελληνικές μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Οδηγός εξαγωγών
Εξαγωγικό επιχειρηματικό σχέδιο
Εξωστρέφεια
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
LadogianniParaskeuiMsc2013.pdf1.33 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.