Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15781
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Γιάννηςel
dc.contributor.authorΠαπαποστόλου, Δωροθέα-Ερωδίτηel
dc.date.accessioned2013-10-19T22:08:32Z-
dc.date.available2013-10-19T22:08:32Z-
dc.date.issued2013el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15781-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.el
dc.description.abstractΣτην παρούσα εργασία, θα ασχοληθούμε με τη διεθνή επέκταση των οικογενειακών επιχειρήσεων. Οικογενειακή επιχείρηση είναι κάθε επιχείρηση στην οποία η πλειοψηφία της ιδιοκτησίας ή της διαχείρισης, βρίσκεται στα χέρια της οικογένειας, στην οποία ένα ή περισσότερα μέλη της οικογένειας εμπλέκονται άμεσα. Εξετάζουμε τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των οικογενειακών επιχειρήσεων, τα οποία τις διαχωρίζουν από τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, καθώς επίσης και τα προβλήματα και τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις, είναι πολύ σημαντικές για την οικονομία μιας χώρας, γιατί συνδυάζουν την ιδιοκτησία με τις αξίες καθώς υπερασπίζονται το θεσμό της οικογένειας. Συγκεκριμένα, θα ασχοληθούμε με την περίπτωση των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων. Οι οικογενειακές επιχειρήσεις, αποτελούν το 80% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα. Θα εξετάσουμε τον τρόπο με τον οποίο βιώνουν οι ελληνικές οικογενειακές επιχειρήσεις την κρίση. Μειώνονται οι πωλήσεις, τα κέρδη και οι επενδύσεις τους, με αποτέλεσμα να αυξάνεται η αβεβαιότητα στον επιχειρηματικό τομέα. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα πολλές επιχειρήσεις να επεκτείνονται σε χώρες του εξωτερικού, καθώς ο ανταγωνισμός αυξάνεται συνεχώς. Για να το πετύχουν αυτό, πρέπει να ξεπεράσουν μια σειρά από εμπόδια, καθώς οι προοπτικές διεθνοποίησης των ελληνικών οικογενειακών επιχειρήσεων δεν είναι μεγάλες. Η συμμετοχή της οικογένειας δημιουργεί ταυτόχρονα και πλεονεκτήματα και μειονεκτήματα όσον αφορά τη διεθνοποίηση, αλλά με προσοχή και σωστό σχεδιασμό θα καταφέρουν να επιλέξουν τη σωστή στρατηγική για την εταιρεία τους. Παρακάτω βλέπουμε τις προτάσεις των ιδιοκτητών κάποιων οικογενειακών επιχειρήσεων οι οποίες έχουν επεκταθεί διεθνώς. Στο τρίτο κεφάλαιο, βλέπουμε μερικά παραδείγματα ελληνικών και ξένων οικογενειακών επιχειρήσεων οι οποίες έχουν επεκτείνει τις δραστηριότητές τους στο εξωτερικό. Τέλος, εξετάζουμε την περίπτωση της εταιρείας Pyramis η οποία είναι ελληνική οικογενειακή επιχείρηση με θυγατρικές εταιρείες σε διάφορες χώρες του εξωτερικού, παίρνοντας μια συνέντευξη από τον ιδιοκτήτη της κ. Νίκο Μπακατσέλο, μαθαίνοντας τους κινδύνους που αντιμετώπισε, τη στρατηγική που ακολούθησε και ακούγοντας τις δικές του προτάσεις για την επιτυχή διεθνοποίηση μιας οικογενειακής επιχείρησης.el
dc.format.extent71el
dc.format.extent570481 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΔιεθνοποίησηel
dc.subjectΕπιχειρήσειςel
dc.titleΔιερεύνηση της διεθνούς επέκτασης των οικογενειακών επιχειρήσεων: η περίπτωση των ελληνικών επιχειρήσεων.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapapostolouDorotheaEroditiMsc2013.pdf560.67 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.