Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15770
Συγγραφέας: Ίνδου, Δέσποινα
Τίτλος: Η ελληνικότητα των προϊόντων και η επιρροή της στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Περίληψη: Τα τελευταία χρόνια, οι επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης έχουν έντονο αντίκτυπο και στην Ελλάδα. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η δυσμενής κατάσταση, κρίνεται αναγκαίο να στηριχθεί η εγχώρια παραγωγή και οικονομία. Η επιλογή και κατανάλωση των ελληνικών προϊόντων αποτελεί μια έντονη τάση των Ελλήνων, το τελευταίο χρονικό διάστημα, καθότι γνωρίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο μπορούν να συμβάλλουν και να βοηθήσουν τη χώρα τους. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμενες την τάση αυτή, προωθούν και προβάλλουν τα ελληνικά προϊόντα. Εμφανίζεται πλέον το σήμα «made in Greece», το οποίο καθιστά τα ελληνικά προϊόντα πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τα εισαγόμενα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύονται οι έννοιες της προέλευσης των προϊόντων και η ελληνικότητα των προϊόντων, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές. Το πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρεται στην προέλευση των προϊόντων. Επεξηγείται πως η έννοια αυτή είναι άμεση συνυφασμένη με τις καταναλωτικές προτιμήσεις και τα χαρακτηριστικά του ίδιου του προϊόντος (τιμή, εικόνα). Κατ’ επέκταση, η χώρα από την οποία προέρχεται το προϊόν δύναται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή ή όχι του προϊόντος. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται η εγχώρια κατανάλωση προϊόντων και η στήριξη των ελληνικών εταιρειών. Αιτιολογείται αυτή η σύγχρονη τάση βάσει ερευνών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται κάποια παραδείγματα επιτυχημένων ελληνικών επιχειρήσεων και γίνεται αντιληπτό πως μπορούν να ανταπεξέρχονται σε αυτές τις δύσκολες εξωγενείς συνθήκες. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται έρευνα σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με σκοπό να παρατηρηθεί η συμπεριφορά και η προτίμηση των καταναλωτών απέναντι στα ελληνικά προϊόντα. Στο τέλος της εργασίας, παρουσιάζεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, τονίζονται τα βασικότερα συμπεράσματα που διεξάγονται και γίνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα αναφορικά με την ελληνικότητα των προϊόντων.
Λέξεις Κλειδιά: Ελληνικότητα προϊόντων
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
IndouDespoinaMsc2013.pdf829.59 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.