Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15770
Author: Ίνδου, Δέσποινα
Title: Η ελληνικότητα των προϊόντων και η επιρροή της στη συμπεριφορά των καταναλωτών.
Date Issued: 2013
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Abstract: Τα τελευταία χρόνια, οι επιπτώσεις της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης έχουν έντονο αντίκτυπο και στην Ελλάδα. Προκειμένου να αντιμετωπιστεί αυτή η δυσμενής κατάσταση, κρίνεται αναγκαίο να στηριχθεί η εγχώρια παραγωγή και οικονομία. Η επιλογή και κατανάλωση των ελληνικών προϊόντων αποτελεί μια έντονη τάση των Ελλήνων, το τελευταίο χρονικό διάστημα, καθότι γνωρίζουν ότι με αυτόν τον τρόπο μπορούν να συμβάλλουν και να βοηθήσουν τη χώρα τους. Οι ελληνικές επιχειρήσεις, αντιλαμβανόμενες την τάση αυτή, προωθούν και προβάλλουν τα ελληνικά προϊόντα. Εμφανίζεται πλέον το σήμα «made in Greece», το οποίο καθιστά τα ελληνικά προϊόντα πολύ ανταγωνιστικά σε σχέση με τα εισαγόμενα. Στην παρούσα διπλωματική εργασία αναλύονται οι έννοιες της προέλευσης των προϊόντων και η ελληνικότητα των προϊόντων, καθώς και ο τρόπος με τον οποίο επηρεάζουν τις καταναλωτικές συμπεριφορές. Το πρώτο μέρος της εργασίας αναφέρεται στην προέλευση των προϊόντων. Επεξηγείται πως η έννοια αυτή είναι άμεση συνυφασμένη με τις καταναλωτικές προτιμήσεις και τα χαρακτηριστικά του ίδιου του προϊόντος (τιμή, εικόνα). Κατ’ επέκταση, η χώρα από την οποία προέρχεται το προϊόν δύναται να παίξει καθοριστικό ρόλο στην επιλογή ή όχι του προϊόντος. Στο δεύτερο μέρος, αναλύεται η εγχώρια κατανάλωση προϊόντων και η στήριξη των ελληνικών εταιρειών. Αιτιολογείται αυτή η σύγχρονη τάση βάσει ερευνών που έχουν ήδη πραγματοποιηθεί. Επιπρόσθετα, παρουσιάζονται κάποια παραδείγματα επιτυχημένων ελληνικών επιχειρήσεων και γίνεται αντιληπτό πως μπορούν να ανταπεξέρχονται σε αυτές τις δύσκολες εξωγενείς συνθήκες. Στη συνέχεια, πραγματοποιείται έρευνα σε φοιτητές του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με σκοπό να παρατηρηθεί η συμπεριφορά και η προτίμηση των καταναλωτών απέναντι στα ελληνικά προϊόντα. Στο τέλος της εργασίας, παρουσιάζεται η ανάλυση των αποτελεσμάτων της έρευνας, τονίζονται τα βασικότερα συμπεράσματα που διεξάγονται και γίνονται προτάσεις για μελλοντική έρευνα αναφορικά με την ελληνικότητα των προϊόντων.
Keywords: Ελληνικότητα προϊόντων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
IndouDespoinaMsc2013.pdf829.59 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.