Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15768
Συγγραφέας: Κατώγλου, Μαρία
Τίτλος: Διοίκηση ολικής ποιότητας και διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού στον τομέα της υγείας: μαθαίνοντας βέλτιστες πρακτικές από οργανισμούς (υγείας) αριστείας.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Τσιότρας, Γεώργιος
Περίληψη: Η υγεία ως θεμελιώδες κοινωνικό αγαθό, αποτελεί προτεραιότητα για την ευημερία τόσο του ατόμου, όσο και της κοινωνίας. Τα σύγχρονα συστήματα υγείας στρέφονται στην εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ) και σε προγράμματα επιβράβευσης της ποιότητας, προκειμένου να οδηγηθούν στη βελτίωση της απόδοσής τους και την επίτευξη οργανωσιακής αριστείας, ικανοποιώντας τις απαιτήσεις των πελατών – ασθενών τους. Ένας από τους βασικότερους παράγοντες αναδεικνύεται η Διοίκηση του Ανθρώπινου Δυναμικού των οργανισμών υγείας στο πλαίσιο της ΔΟΠ. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, αρχικά, εξετάζεται η εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και των προγραμμάτων επιβράβευσης της ποιότητας από οργανισμούς υγείας σε διεθνές επίπεδο, με έμφαση στις πρακτικές της Διοίκησης του Ανθρώπινου Δυναμικού, όπως παρουσιάζονται στη βιβλιογραφία και στα ερευνητικά επιστημονικά άρθρα. Στη συνέχεια, παρουσιάζονται αναλυτικά, συγκεκριμένες περιπτώσεις εφαρμογής Βέλτιστων Πρακτικών Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού στο πλαίσιο εφαρμογής συστημάτων Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ), οργανισμών υγείας αριστείας, που θα μπορούν να χρησιμοποιηθούν ως παραδείγματα – μαθήματα και για άλλους οργανισμούς στο χώρο της υγείας. Παρά τις δυσκολίες και τους περιορισμούς που συναντάμε και αναμένουμε στους μεγάλου βαθμού πολυπλοκότητας οργανισμούς υγείας, τα στοιχεία και δεδομένα των μελετών δείχνουν πως η εφαρμογή των συστημάτων αυτών ποιότητας και των προγραμμάτων επιβράβευσης της ποιότητας, συνεπάγεται βελτίωση των αποτελεσμάτων, τόσο για τους εξωτερικούς πελάτες – ασθενείς και τα ενδιαφερόμενα μέρη, όσο και για τους εσωτερικούς πελάτες – το ανθρώπινο δυναμικό των οργανισμών υγείας. Ειδικά οι οργανισμοί παροχής υπηρεσιών υγείας του ελληνικού δημόσιου τομέα, στους οποίους η εφαρμογή συστημάτων διαχείρισης ποιότητας είναι πολύ περιορισμένη, μπορούν να διδαχθούν πολλά από τη διεθνή εμπειρία.
Λέξεις Κλειδιά: Διοίκηση ολικής ποιότητας
Διοίκηση ανθρώπινου δυναμικού
Υγεία
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KatoglouMariaMsc2013.pdf776.72 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.