Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15723
Author: Κυριακοπούλου, Άννα
Title: Σύγκριση παραγωγής γραπτού λόγου δυσλεκτικών και μη μαθητών στο Γυμνάσιο.
Date Issued: 2011
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Παυλίδης, Γεώργιος
Abstract: Τα αποτελέσματα των σύγχρονων ερευνών στους τομείς της εκπαίδευσης είναι απαραίτητο να ληφθούν υπόψη σε μια συνεχή προσπάθεια βελτίωσης του σχολείου και των αλλαγών των αναλυτικών προγραμμάτων και εκπαιδευτικών πρακτικών. Η εκμάθηση της γραφής και η ανάπτυξη των δεξιοτήτων των μαθητών να χρησιμοποιούν το γραπτό λόγο για να εκφράζουν τις ιδέες τους και να επικοινωνούν είναι ένας βασικός τομέας της εκπαιδευτικής έρευνας. Η αξιολόγηση της γραπτής έκφρασης προσδιορίζεται ως οργανικό μέλος της διδασκαλίας, απομακρύνεται από την αξιολόγηση του μαθητή και μεταβάλλεται σε αξιολόγηση της ίδιας της μαθησιακής διαδικασίας και των παραγόντων που συμμετέχουν σε αυτήν. Η συμβολή της παραγωγής γραπτού λόγου στη γλωσσική και νοητική ανάπτυξη και στη σχολική μάθηση έχει επικεντρώσει το ενδιαφέρον στη διδακτική του γραπτού λόγου ως πρώτιστο διδακτικό θέμα που δεν αφορά μόνο το γλωσσικό μάθημα αλλά όλα τα μαθήματα του αναλυτικού προγράμματος. Η δυσλεξία είναι μια ειδική μαθησιακή δυσκολία με βιολογική και κληρονομική αιτιολογία. Η δυσλεξία χαρακτηρίζεται από μία σημαντική διαφορά μεταξύ του προφορικού και του γραπτού λόγου από σοβαρά προβλήματα ανάγνωσης και ορθογραφίας και από μία πολύ μεγάλη δυσκολία στη μεταφορά της σκέψης στο γραπτό λόγο. Με την ολοκλήρωση αυτής της μελέτης θα ήθελα να εκφράσω τις θερμές μου ευχαριστίες στον Καθηγητή,Παυλίδη Θ. Γεώργιο γιατί οι συζητήσεις μας μου προσέφεραν πολύ δημιουργικά και πολύτιμα σχόλια για τα θέματα που πραγματεύεται η συγκεκριμένη εργασία. Για τη διαρκή στήριξη και την ανοχή που επέδειξε σε αυτήν την προσπάθεια ευχαριστώ την οικογένειά μου Όλους τους μαθητές και εκπαιδευτικούς που με εμπιστεύτηκαν και με στήριξαν
Keywords: Δυσλεξία
Παραγωγή γραπτού λόγου
Αξιολόγηση γραπτού λόγου
Γυμνάσιο
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KyriakopoulouAnnaMsc2011.pdf1.37 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons