Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15722
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΔανιηλίδου, Αθηνάel
dc.date.accessioned2013-09-23T13:03:42Z-
dc.date.available2013-09-23T13:03:42Z-
dc.date.issued2013el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15722-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.el
dc.description.abstractΚατά καιρούς έχουν διεξαχθεί διάφορες έρευνες που επιχειρούν να προσδιορίσουν την επαγγελματική εξουθένωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών, οι οποίες έδειξαν ότι τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης των Ελλήνων εκπαιδευτικών είναι χαμηλά συγκριτικά με άλλες χώρες (Αβεντισιάν – Παγοροπούλου, Κουμπιάς, & Γιαβρίμης, 2002· Κάντας. 1996· Μόττη – Στεφανίδη, 2000· Παπαστυλιανού & Πολυχρονόπουλος, 2007· Platsidou & Agaliotis, 2008). Οι περισσότερες διεθνείς αλλά και ελληνικές έρευνες, χρησιμοποιούν το ερευνητικό εργαλείο της Maslach, το οποίο όμως ίσως να μην αποτυπώνει ικανοποιητικά τα επίπεδα της επαγγελματικής εξουθένωσης που βιώνουν οι Έλληνες εκπαιδευτικοί. Η σκέψη αυτή μας οδήγησε στην διεξαγωγή της έρευνας για τη διερεύνηση της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης με βάση τα θεωρητικά μοντέλα Επαγγελματικής Εξουθένωσης (και τις αντίστοιχες κλίμακες μέτρησης) των Maslach και Jackson (1982), των Pines και Aronson (1988) και των Kristensen, Borritz, Villadsen, και Christensen, (2005). Στόχος της έρευνας ήταν η μεταξύ τους σύγκριση προκειμένου να διαπιστωθεί ποιό μοντέλο μπορεί να ερμηνεύσει καλύτερα την επαγγελματική εξουθένωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Η Επαγγελματική Ικανοποίηση χρησιμοποιήθηκε ως μεταβλητή ελέγχου της επαγγελματικής εξουθένωσης. Στην έρευνα συμμετείχαν 320 εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης που εργάζονταν σε δημόσια σχολεία. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι τα επίπεδα επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών ήταν χαμηλά. Τέλος, τα ευρήματα έδειξαν ότι οι δύο υποκλίμακες του ερωτηματολογίου της Κοπεγχάγης, μπορούν να λειτουργήσουν ως σημαντικότεροι παράγοντες πρόβλεψης της επαγγελματικής ικανοποίησης, σε σχέση με τις υποκλίμακες των άλλων δύο ερωτηματολογίων. Η παρούσα έρευνα επιβεβαίωσε τα όσα είχαν δείξει προγενέστερες μελέτες για την επαγγελματική εξουθένωση των Ελλήνων εκπαιδευτικών και ανέδειξε τη χρησιμότητα και άλλων ερευνητικών εργαλείων για τη μέτρηση της επαγγελματικής εξουθένωσης.el
dc.format.extent119el
dc.format.extent1300086 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΕπαγγελματική εξουθένωσηel
dc.subjectΕπαγγελματική ικανοποίησηel
dc.subjectΠρωτοβάθμια Εκπαίδευσηel
dc.subjectMaslach Burnout Inventoryen
dc.subjectBurnout Measureen
dc.subjectCopenhagen Burnout Inventoryen
dc.titleΗ μελέτη της επαγγελματικής εξουθένωσης των εκπαιδευτικών της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης με τρία εναλλακτικά μοντέλα: το μοντέλο της Maslach, το μοντέλο της Pines και το μοντέλο της Κοπεγχάγης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DaniilidouAthinaMsc2013.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.