Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15721
Author: Σπανού, Αφροδίτη
Title: Διερεύνηση των στρατηγικών διεθνοποίησης των κατασκευαστικών επιχειρήσεων στη Νοτιοανατολική Ευρώπη.
Date Issued: 2013
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Χατζηδημητρίου, Γιάννης
Abstract: Μέσα σε μία περίοδο παγκόσμιας οικονομικής κρίσης, η εξωστρέφεια και ο προσανατολισμός των ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών προς τις διεθνείς αγορές αποτελεί μία εκ των πλέον δημοφιλών στρατηγικών που επιλέγουν οι δυναμικές κατασκευαστικές επιχειρήσεις που αναζητούν νέες ευκαιρίες στη διεθνή αγορά. Εδώ και δεκαετίες, οι χώρες της Νοτιοανατολικής Ευρώπης αποτελούν πόλο έλξης των ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών για πολλούς λόγους οι οποίοι εξετάζονται στην παρούσα διπλωματική εργασία μέσω της ανάλυσης των αγορών αυτών προκειμένου να εντοπιστούν οι ευκαιρίες και οι κίνδυνοι που εγκυμονούν όσο αφορά την εδραίωση και βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών εταιριών σε αυτές. Στην παρούσα διπλωματική εργασία διερευνούνται οι στρατηγικές διεθνοποίησης που επιλέγουν οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες προκείμενου να επεκτείνουν τις δραστηριότητες τους στη γεωγραφική περιοχή της Νοτιοανατολικής Ευρώπης και συγκεκριμένα των χωρών της Αλβανίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας. Μέσω της διερεύνησης αυτής επιδιώκεται ο εντοπισμός των ευκαιριών και απειλών που συναντώνται στις αγορές των χωρών αυτών όσο αφορά την εδραίωση και βιώσιμη ανάπτυξη των ελληνικών κατασκευαστικών εταιριών σε αυτές. Πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση του θεωρητικού υποβάθρου των στρατηγικών διεθνοποίησης των κατασκευαστικών εταιριών με χρήση πηγών του έντυπου και ηλεκτρονικού τύπου, καθώς και ανακοινώσεων του Γραφείου Εμπορικών και Οικονομικών Υποθέσεων των Τιράνων, του Βουκουρεστίου και της Σόφιας. Μέσω της διερεύνησης των συνθηκών που επικρατούν στις χώρες της Αλβανίας, της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας, διαπιστώνεται η ύπαρξη σημαντικών ευκαιριών που μπορούν να αξιοποιήσουν οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες προκειμένου να δραστηριοποιηθούν και να επενδύσουν στις εν λόγω αγορές. Η μακροχρόνια σχέση συνεργασίας με τις χώρες αυτές, οι θρησκευτικοί δεσμοί, η γεωγραφική τους θέση, το ευνοϊκό φορολογικό σύστημα, τα επενδυτικά κίνητρα αποτελούν σημαντικές ευκαιρίες που συναντώνται στις χώρες αυτές της Νοτιοανατολικής Ευρώπης. Εκτός των σημαντικών ευκαιριών που παρουσιάζουν οι εξεταζόμενες αγορές, χαρακτηρίζονται και από κινδύνους που καλούνται οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες να λάβουν υπόψη κατά τη διαδικασία δραστηριοποίησης και εδραίωσής τους σε αυτές. Η παγκόσμια οικονομική κρίση και η αβεβαιότητα που αυτή προκαλεί στον διεθνή επιχειρηματικό κόσμο αποτελεί, αδιαμφισβήτητα, τον σημαντικότερο κίνδυνο που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι ελληνικές κατασκευαστικές εταιρίες. Επίσης, στους κινδύνους αυτούς συμπεριλαμβάνονται η δαιδαλώδης γραφειοκρατία, η παραοικονομία και η διαφθορά που διέπουν τις εν λόγω αγορές.
Keywords: Στρατηγική διεθνοποίησης
Κατασκευαστικός κλάδος
Νοτιοανατολική Ευρώπη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SpanouAphroditiMsc2013.pdf1.41 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons