Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15683
Author: Αλτιπαρμάκη, Αλεξάνδρα
Title: Γνώσεις και δεξιότητες μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες στο μάθημα της φυσικής: επιπτώσεις για την εκπαιδευτική συμπερίληψη.
Date Issued: 2013
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Αγαλιώτης, Ιωάννης
Abstract: Η παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με στόχο να διερευνηθεί η κατανόηση των φυσικών εννοιών και δεξιοτήτων των μαθητών με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε γενικά και επαγγελματικά Λύκεια, καθώς και οι απόψεις μαθητών και καθηγητών φυσικής για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Για το λόγο αυτό ζητήθηκε από 64 μαθητές, 31 μαθητές τυπικής εκπαίδευσης και 33 μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες να απαντήσουν στις ερωτήσεις ενός αυτοσχέδιου εργαλείου αξιολόγησης κατανόησης φυσικών εννοιών και δεξιοτήτων και ενός ερωτηματολογίου με ερωτήσεις σχετικές με τη διδασκαλία της φυσικής και της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης. Παράλληλα ζητήθηκε από 26 εκπαιδευτικούς (13 άνδρες και 13 γυναίκες) να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο ανιχνεύθηκαν οι αντιλήψεις τους για τη συμπεριληπτική εκπαίδευση. Διαπιστώθηκε ότι οι μαθητές με ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες έχουν χαμηλότερη επίδοση από τους μαθητές τυπικής εκπαίδευσης και ότι έχουν σημαντικές γνωστικές ελλείψεις σε σχέση με τους διδακτικούς στόχους που θέτει το ΔΕΠΠΣ Φυσικής και διδάσκονται στα Γενικά και Επαγγελματικά Λύκεια. Επιπρόσθετα από τις απαντήσεις των καθηγητών διαπιστώνεται ότι είναι θετικοί στην εφαρμογή της μεθόδου της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης με παράλληλη επιμόρφωση τους όμως και όχι για όλες τις κατηγορίες ειδικών αναγκών.
Keywords: Φυσική
Ήπιες εκπαιδευτικές ανάγκες
Εκπαιδευτική συμπερίληψη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AltiparmakiAlexandraMsc2013.pdf1.56 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons