Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15682
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓουδήρας, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΠαπαεμμανουήλ, Πανδώραel
dc.date.accessioned2013-07-03T09:38:47Z-
dc.date.available2013-07-03T09:38:47Z-
dc.date.issued2013e
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15682-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εμπειρική έρευνα είχε ως στόχο τη διερεύνηση των μαθησιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές Γυμνασίου στην παραγωγή γραπτού λόγου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 6 Ημερήσια Γυμνάσια της Κεντρικής Μακεδονίας. Το δείγμα αποτελούνταν από 126 μαθητές ποικίλης επίδοσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το συνδυασμό ποιοτικής και ποσοτικής επεξεργασίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχουν σοβαρές αδυναμίες στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου στην παραγωγή γραπτού λόγου. Αυτές καλύπτουν διάφορους τομείς του γραπτού λόγου, όπως είναι η έκταση και η οργάνωση του κειμένου, τα δομικά χαρακτηριστικά των παραγράφων και οι αδυναμίες στην έκφραση. Παρ’ όλα αυτά, οι μεγαλύτερες δυσκολίες τους επικεντρώνονται κυρίως στην ορθογραφία, τη σύνταξη, τον τονισμό και τα σημεία στίξης. Επίσης, φάνηκε ότι η επίδοση των μαθητών επηρεάζεται από το φύλο, τον τόπο διαμονής και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση. Γενικότερα, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι, όπως διαφάνηκε από την παρούσα έρευνα, οι μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών στην παραγωγή γραπτού λόγου είναι σημαντικές. Για αυτό το λόγο κρίνεται επιτακτική η λήψη μέτρων προκειμένου αυτές να εξαλειφθούν ή έστω να περιοριστούν. Νέες έρευνες κρίνονται απαραίτητες, έτσι ώστε να επαληθευτούν και να γενικευτούν τα αποτελέσματα της παρούσας.el
dc.format.extent125el
dc.format.extent3292259 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίαςel
dc.subjectΜαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.)el
dc.subjectΓραπτός λόγοςel
dc.subjectΓλώσσαel
dc.titleΔυσκολίες παραγωγής γραπτού λόγου μαθητών γυμνασίουel
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapaemmanouilPandoraMsc2013.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons