Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15682
Author: Παπαεμμανουήλ, Πανδώρα
Title: Δυσκολίες παραγωγής γραπτού λόγου μαθητών γυμνασίου
Date Issued: 2013
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Γουδήρας, Δημήτριος
Abstract: Η παρούσα εμπειρική έρευνα είχε ως στόχο τη διερεύνηση των μαθησιακών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μαθητές Γυμνασίου στην παραγωγή γραπτού λόγου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε 6 Ημερήσια Γυμνάσια της Κεντρικής Μακεδονίας. Το δείγμα αποτελούνταν από 126 μαθητές ποικίλης επίδοσης στο μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας. Η ανάλυση των δεδομένων έγινε με το συνδυασμό ποιοτικής και ποσοτικής επεξεργασίας. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχουν σοβαρές αδυναμίες στους μαθητές της Α΄ Γυμνασίου στην παραγωγή γραπτού λόγου. Αυτές καλύπτουν διάφορους τομείς του γραπτού λόγου, όπως είναι η έκταση και η οργάνωση του κειμένου, τα δομικά χαρακτηριστικά των παραγράφων και οι αδυναμίες στην έκφραση. Παρ’ όλα αυτά, οι μεγαλύτερες δυσκολίες τους επικεντρώνονται κυρίως στην ορθογραφία, τη σύνταξη, τον τονισμό και τα σημεία στίξης. Επίσης, φάνηκε ότι η επίδοση των μαθητών επηρεάζεται από το φύλο, τον τόπο διαμονής και την κοινωνικοοικονομική κατάσταση. Γενικότερα, μπορούμε να ισχυριστούμε ότι, όπως διαφάνηκε από την παρούσα έρευνα, οι μαθησιακές δυσκολίες των μαθητών στην παραγωγή γραπτού λόγου είναι σημαντικές. Για αυτό το λόγο κρίνεται επιτακτική η λήψη μέτρων προκειμένου αυτές να εξαλειφθούν ή έστω να περιοριστούν. Νέες έρευνες κρίνονται απαραίτητες, έτσι ώστε να επαληθευτούν και να γενικευτούν τα αποτελέσματα της παρούσας.
Keywords: Μαθησιακές Δυσκολίες (Μ.Δ.)
Γραπτός λόγος
Γλώσσα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapaemmanouilPandoraMsc2013.pdf3.22 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons