Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15681
Συγγραφέας: Εκουτσίδου, Ελένη
Τίτλος: Απόψεις εκπαιδευτικών ειδικής αγωγής για την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους και της εμπλοκής των γονέων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2013
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Καρτασίδου, Λευκοθέα
Περίληψη: Η παρούσα εργασία πραγματεύεται δύο ζητήματα, τα οποία για τα δεδομένα της σύγχρονης εκπαίδευσης και κυρίως της ειδικής εκπαίδευσης θεωρούνται βασικής σημασίας. Το πρώτο ζήτημα αφορά στην αυτο-αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας που σύμφωνα με τη διεθνή βιβλιογραφία αποτελεί ένα από τα βασικά θέματα της εκπαιδευτικής πράξης, ενώ το δεύτερο ζήτημα αφορά στην γονεϊκή εμπλοκή και την αποτελεσματικότητά της. Και τα δύο εξετάζονται στο πλαίσιο της ειδικής εκπαίδευσης, μιας και οι συμμετέχοντες της έρευνας είναι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής. Η επιλογή του θέματος έγινε λαμβάνοντας υπόψη ότι αν και τα δύο ζητήματα ερευνήθηκαν από πολλούς μελετητές στο πλαίσιο της γενικής εκπαίδευσης, ωστόσο οι έρευνες στην ειδική εκπαίδευση είναι περιορισμένες. Σκοπός, λοιπόν, της εργασίας είναι η εξέταση των απόψεων των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής σχετικά με την αποτελεσματικότητα της διδασκαλίας τους και της εμπλοκής των γονέων στην εκπαίδευση των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Για την επίτευξη του σκοπού αυτού συλλέχθηκαν μέσω ερωτηματολογίου οι απόψεις 70 εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του Νομού Θεσσαλονίκης. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι όσο θετικότερες είναι οι απόψεις των εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής για την αποτελεσματικότητα της γονεϊκής εμπλοκής, τόσο πιο θετικές είναι οι αναφορές τους για τη γονεϊκή εμπλοκή, ενώ δε διαπιστώθηκε συσχέτιση μεταξύ αυτό-αποτελεσματικότητας διδασκαλίας και αποτελεσματικότητας γονεϊκής εμπλοκής.. Επιπρόσθετα, τα δεδομένα της έρευνας κατέληξαν σε στατιστικά σημαντικές διαφορές κυρίως ως προς τη βαθμίδα εκπαίδευσης, τα έτη προϋπηρεσίας και το εργασιακό καθεστώς στις υποκλίμακες του ερωτηματολογίου. Το φύλο δεν βρέθηκε να παίζει κάποιο ρόλο στην αίσθηση της αυτο-αποτελεσματικότητας και των αναφορών για τη γονεϊκή εμπλοκή.
Λέξεις Κλειδιά: Αυτο-αποτελεσματικότητα διδασκαλίας
Γονεϊκή εμπλοκή
Ειδική αγωγή
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
EkoutsidouEleniMsc2013.pdf1.17 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons