Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15679
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Κωνσταντίνος Σ.el
dc.contributor.authorΚαρακώστα, Αφροδίτηel
dc.date.accessioned2013-07-02T10:26:00Z-
dc.date.available2013-07-02T10:26:00Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15679-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΗ παρούσα εργασία αξιολόγησε την αναγνωστική επίδοση αναγνωστών της ελληνικής μπράιγ σε δοκιμασίες αποκωδικοποίησης, ευχέρειας και κατανόησης. Στη συνέχεια, η επίδοση του κάθε μαθητή αξιολογήθηκε συγκριτικά σε σχέση με το μέσο όρο επίδοσης στην κάθε τάξη, έτσι όπως προέκυψε από τη στάθμιση του εργαλείου αξιολόγησης σε βλέποντες. Επιπλέον, διερευνήθηκε η συσχέτιση των δεξιοτήτων φωνολογικής συνειδητοποίησης με την επιτυχία στην ανάγνωση του ελληνικού κώδικα μπράιγ και ελέγχθηκε κατά πόσο η αναγνωστική ικανότητα σχετίζεται με μεταβλητές όπως η ηλικία έναρξης εκμάθησης της μπράιγ, τα συνολικά χρόνια ανάγνωσης του κώδικα και το μοντέλο μετακίνησης χεριών. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι δεξιότητες φωνολογικής συνειδητοποίησης των μπράιγ αναγνωστών σχετίζονταν θετικά με την αποκωδικοποίηση, την αναγνωστική ευχέρεια και την κατανόηση κειμένου. Επιπλέον, υψηλές στατιστικά σημαντικές συσχετίσεις προέκυψαν μεταξύ της επίδοσης στην αποκωδικοποίηση και της επίδοσης στην ευχέρεια. Αμφότερες οι παραπάνω δοκιμασίες σχετίζονταν θετικά με την επίδοση στην κατανόηση. Συνολικά, η απτική φύση της μπράιγ επέβαλλε περιορισμούς ως προς την ταχύτητα ανάγνωσης, επηρεάζοντας έτσι την ευχέρεια στην ανάγνωση, χωρίς ωστόσο να επιδρά αρνητικά στην κατανόηση του αναγνώσματος. Τέλος, τα έτη ανάγνωσης ήταν ο παράγοντας που σχετίζονταν θετικά τόσο με την επίδοση σε όλες τις δοκιμασίες της αναγνωστικής ικανότητας όσο και τη φωνολογική συνειδητοποίηση.el
dc.format.extent112el
dc.format.extent868585 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectBraille αλφαβητισμόςen
dc.subjectΦωνολογική συνειδητοποίησηel
dc.titleΑναγνωστική ικανότητα και φωνολογική συνειδητοποίηση των αναγνωστών της ελληνικής Braille.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KarakostaAphroditiMsc2012.pdf847.44 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.