Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15657
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΖαφειρόπουλος, Κώσταςel
dc.contributor.authorΔάλιου, Δήμητραel
dc.date.accessioned2013-06-12T18:15:18Z-
dc.date.available2013-06-12T18:15:18Z-
dc.date.issued2013el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15657-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.el
dc.description.abstractΟι βιβλιοθήκες ανταποκρινόμενες στις σύγχρονες τεχνικές του μάνατζμεντ για όλο και καλύτερη ποιότητα, εφαρμόζουν τεχνικές αξιολόγησης οι οποίες κατά κανόνα παρέχουν δείκτες μέτρησης και βελτίωσης της απόδοσης των διοικήσεων. Τα τελευταία χρόνια η ποιότητα στις βιβλιοθήκες απασχολεί τους επιστήμονες της πληροφόρησης ως πρωταρχικό στοιχείο επιβίωσης τους αλλά και ικανοποίησης των χρηστών τους. Η ΕΕ από την πλευρά της στηρίζει μέσα από προγράμματα και ad hoc πρωτοβουλίες τις βιβλιοθήκες. Η εργασία παρουσιάζει τις πολιτικές της ΕΕ σχετικά με τις βιβλιοθήκες, κάνει μια βιβλιογραφική επισκόπηση στις έννοιες της ποιότητας και ικανοποίησης των χρηστών και περιγράφει καλές πρακτικές παροχής υπηρεσιών που συναντάμε σε ευρωπαϊκές βιβλιοθήκες. Στη συνέχεια εξετάζεται το παράδειγμα των παιδικών βιβλιοθηκών του Δήμου Καλαμαριάς, με σκοπό να εντοπιστούν τα στοιχεία διοικητικής πρακτικής που πιθανόν εφαρμόζονται, τα ευρωπαϊκά προγράμματα στα οποία έχει συμμετάσχει αλλά και να διερευνηθεί η ποιότητα των παρεχόμενων υπηρεσιών τους. Για το σκοπό αυτό έγινε μέτρηση ικανοποίησης των χρηστών με χρήση του LibQual+® καθώς και συνεντεύξεις σε δύο υπεύθυνους της διοίκησης αλλά και τη διευθύντρια των δημοτικών βιβλιοθηκών της Στουτγάρδης. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως οι χρήστες είναι σε γενικές γραμμές ικανοποιημένοι και πώς θα ήθελαν περισσότερους διαθέσιμους χώρους για μελέτη και υπηρεσίες μέσω του διαδικτύου. Η ποιοτική έρευνα κατέδειξε πώς η διοίκηση κρίνει ικανοποιητική τη λειτουργία των βιβλιοθηκών, δεδομένης της οικονομικής κατάστασης, αλλά και της έλλειψης προσωπικού. Αναγνωρίζει επίσης ότι υπάρχει κενό, όσον αφορά την οργάνωση των βιβλιοθηκών και δηλώνει ανοικτή σε νέες ιδέες, καθώς και στο ενδεχόμενο ένταξης νέων καινοτόμων υπηρεσιών. Η έρευνα προσφέρει στοιχεία και συμπεράσματα που μπορούν να βοηθήσουν στον καλύτερο σχεδιασμό των υπηρεσιών των βιβλιοθηκών. Επιπλέον, προσδιορίζει τις πηγές πληροφόρησης και υπηρεσίες που είναι περισσότερο σημαντικές για τους χρήστες, ενώ γίνεται για πρώτη φορά αναγνώριση του προφίλ τους. Προτείνεται επίσης η υιοθέτηση κάποιου συστήματος αυτοαξιολόγησης έτσι ώστε να μπορούν να διαγνώσουν προβλήματα στο εσωτερικό και εξωτερικό περιβάλλον τους. Τέλος διαπιστώνεται η αδυναμία χρησιμοποίησης του LibQual®, ως εύχρηστου εργαλείου μέτρησης στις Ελληνικές Δημοτικές βιβλιοθήκες.el
dc.format.extent109el
dc.format.extent1901305 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΠοιότητα υπηρεσιώνel
dc.subjectΙκανοποίηση χρηστώνel
dc.subjectLibQual+®en
dc.subjectΑξιολόγηση υπηρεσιώνel
dc.subjectEuropeanaen
dc.subjectEuropeana Localen
dc.subjectThe European Libraryen
dc.subjectΚαλές πρακτικές παροχής υπηρεσιώνel
dc.subjectΒιβλιοθήκες Καλαμαριάςel
dc.titleΔημοτικές βιβλιοθήκες και τοπική κοινωνία: αξιολόγηση των παρεχόμενων υπηρεσιών στο πλαίσιο καλών πρακτικών και προγραμμάτων της ΕΕ.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στις Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίαςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Ευρωπαϊκές Πολιτικές Νεολαίας Εκπαίδευσης και Πολιτισμού(M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DaliouDimitraMsc2013.pdf1.7 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons