Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15637
Author: Λυγούρα, Κωνσταντίνα
Title: Online κοινωνικά δίκτυα: καινοτομία και επιχειρηματικότητα.
Date Issued: 2012
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Ο όρος social media γίνεται ολοένα και πιο δημοφιλής στις μέρες μας, ο αριθμός των χρηστών των κοινωνικών δικτύων έχει αυξηθεί κατακόρυφα και καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα έχουν αναδυθεί στο διαδίκτυο. Η ταχεία διάδοση των social media έχει επηρεάσει σε βάθος τις δομές και τη χρησιμότητα του διαδικτύου, ενώ είναι εμφανείς οι αλλαγές στη συμπεριφορά των καταναλωτών, η οποία επιφέρει σημαντικές αλλαγές στους παραδοσιακούς κλάδους των επιχειρήσεων, των media και των επικοινωνιών. Το τεράστιο μέγεθος και η μεγάλη ποικιλία πληροφοριών που συγκεντρώνονται στα social media, αποτελούν εξαιρετική ευκαιρία για τις επιχειρήσεις. Η αξιοποίηση αυτών των δεδομένων μπορούν να αποβεί ιδιαίτερα χρήσιμη για μελλοντικές προβλέψεις. Μοντέλα τα οποία μπορούν να συγκεντρώνουν απόψεις του συλλογικού πληθυσμού μπορούν να δημιουργηθούν και να εξαχθούν χρήσιμες γνώσεις σχετικά με τη συμπεριφορά τους, παράλληλα με την πρόβλεψη των μελλοντικών τάσεων. Επιπλέον, η συλλογή πληροφοριών σχετικά με το πώς οι άνθρωποι περιγράφουν συγκεκριμένα προϊόντα στα social media, μπορεί να φανεί χρήσιμη για τον επανασχεδιασμό των στρατηγικών marketing και τον σχεδιασμό των εκστρατειών του marketing και των διαφημίσεων. Σκοπός αυτής της εργασίας είναι να μελετηθούν οι αλλαγές στο διαδίκτυο και τα νέα επιχειρηματικά μοντέλα που έκαναν την εμφάνισή τους με την παρουσία των social media. Επιχειρηματικά μοντέλα και μέθοδοι που εφαρμόζονται κατά κόρον από τα μεγαλύτερα social media, ώστε να αποτιμηθούν σε χρήμα ο όγκος του πληθυσμού και των πληροφοριών που συγκεντρώνονται ανά τον κόσμο, αλλά και νέα εναλλακτικά επιχειρηματικά μοντέλα που θα μπορούσαν να υιοθετηθούν από τα social media προκειμένου να καταστούν βιώσιμα και κερδοφόρα. Βάση βιβλιογραφικών αναφορών, γίνεται η αποσαφήνιση των όρων web 2.0, user generated content και social media και η ταξινόμηση των social media σε κατηγορίες. Στη συνέχεια αναλύονται τα επιχειρηματικά μοντέλα που εφαρμόζονται στα μεγαλύτερα social network sites. Μελετώνται και παρουσιάζονται στατιστικά στοιχεία που υποδεικνύουν τα τρία μεγαλύτερα social media, ενώ αναλύονται η δομή, η λειτουργία τους και τα επιχειρηματικά τους μοντέλα που εφαρμόζουν. Παρουσιάζεται επίσης ο ταχύτατος ρυθμός ανάπτυξής τους. Τα δεδομένα των αναλύσεων προκύπτουν από επίσημα δημοσιευμένα δεδομένα και γραφήματα στο διαδίκτυο. Ακολουθεί μελέτη περιπτώσεων των τριών δημοφιλέστερων social network sites, του facebook, του twitter και του linkedin, όπου αναλύονται η ταυτότητα και η δομή τους, οι εμπλεκόμενες οντότητες, τα επιχειρηματικά μοντέλα που εφαρμόζουν και τα επίσημα οικονομικά τους στοιχεία. Τέλος, δεδομένου ότι τα social media έχουν αλλάξει αμετάκλητα τον κόσμο του marketing, σύμφωνα με βιβλιογραφική έρευνα αναλύονται οι αλλαγές στις παραδοσιακές στρατηγικές marketing με τη χρήση των social media ως εργαλείο marketing.
Keywords: Social media
Social media marketing
Marketing
Web 2.0 και social media
Κοινωνικά δίκτυα
New media
Καινοτόμα επιχειρηματικά μοντέλα
Facebook
Twitter
Linkedin
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
LygouraKonstantinaMsc2012.pdf2.58 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons