Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15456
Author: Θεοδοσοπούλου, Ελένη
Title: Παρακίνηση εργαζομένων: ο ρόλος του ηγέτη στην παρακίνηση των εργαζομένων. Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης.
Date Issued: 2013
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Μιχαήλ, Δημήτριος
Abstract: Η μεγαλύτερη πρόκληση των ηγετών μιας επιχείρησης είναι να καταφέρουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο τις ικανότητες του ανθρώπινου δυναμικού που έχουν στη διάθεση τους, υλοποιώντας όχι μόνο τους στόχους της επιχείρησης, αλλά και τους προσωπικούς στόχους του κάθε εργαζόμενου χωριστά. (Skemp-Arlt,2007). Σημαντικό ρόλο στην προσπάθεια αυτή των ηγετών διαδραματίζει η παρακίνηση. Η παρακίνηση ενεργοποιεί τους εργαζόμενους και τους κρατάει σε εγρήγορση. Ωστόσο, υπάρχουν πολλές μορφές παρακίνησης και καθεμιά λειτουργεί με διαφορετικό τρόπο σε κάθε άτομο. Χρέος του καλού ηγέτη είναι να εντοπίσει τις ανάγκες του κάθε εργαζόμενου και να προσδιορίσει τη μορφή της παρακίνησης που θα εφαρμόσει προκειμένου να βοηθήσει τον εργαζόμενο να αξιοποιήσει στο μέγιστο τις δυνάμεις του, ώστε να ικανοποιήσει τις ανάγκες του και να πετύχει τους στόχους του. (Brenner,2007). Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να παρουσιάσει τη σημασία της παρακίνησης και τις μεθόδους – τεχνικές που μπορεί να ακολουθήσει ένας ηγέτης, ώστε να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους που έχει στη διάθεση του. Στην πρώτη ενότητα αναλύεται η έννοια της παρακίνησης και γίνεται αναφορά στον τρόπο που λειτουργεί η παρακίνηση στον εργασιακό χώρο. Στο τέλος της πρώτης ενότητας περιγράφεται η διαδικασία της παρακίνησης. Στη δεύτερη ενότητα γίνεται αναφορά στις θεωρίες της παρακίνησης. Οι θεωρίες διακρίνονται σε θεωρίες περιεχομένου και θεωρίες διαδικασιών. Αναλυτικά παρουσιάζονται οι θεωρίες των Maslow, Herzberg, McClelland, McGregor, Porter και Lawler, Adams και Locke. Στην τρίτη ενότητα αναλύεται ο ρόλος του ηγέτη στον εργασιακό χώρο και γίνεται αναφορά στις μορφές ηγεσίας. Στο τέλος της ενότητας παρουσιάζονται οι μέθοδοι και οι τεχνικές που μπορεί να υιοθετήσει ένας ηγέτης προκειμένου να παρακινήσει αποτελεσματικά τους εργαζόμενους του. Στην τέταρτη ενότητα παρουσιάζονται τρεις μελέτες περίπτωσης που συνοψίζουν και επισφραγίζουν όσα αναλύονται στις προηγούμενες ενότητες. Αναλυτικά, παρουσιάζεται η μελέτη περίπτωσης της Tesco, μιας επιχείρησης ενοικίασης αυτοκινήτων (Enterprise – Rent- A – Car) και μιας βρετανικής αλυσίδας παμπ (A.J.D Wetherspoon).
Keywords: Παρακίνηση
Παρακίνηση εργαζομένων
Θεωρίες παρακίνησης
Ρόλος του ηγέτη
Μέθοδοι και τεχνικές παρακίνησης
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2013.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TheodosopoulouEleniMsc2013.pdf656 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.