Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15401
Συγγραφέας: Χατζηαγόρου, Μαρία
Τίτλος: Το δημιουργικό σχολείο.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Montgomery, Anthony
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι η συλλογή και η μελέτη των απόψεων και των στάσεων των εκπαιδευτικών και των εκπαιδευόμενων σχετικά με το φαινόμενο της δημιουργικότητας. Απόψεις σχετικά με το: Τι είναι δημιουργικότητα, τι την ευνοεί και τι αποτελεί τροχοπέδη για την ανάπτυξη ενός δημιουργικού περιβάλλοντος: Την καλλιέργεια της δημιουργικής σκέψης στους μαθητές και την ανάπτυξη του δημιουργικού τρόπου έκφρασης μέσα στα πλαίσια της σχολικής πραγματικότητας. Η μελέτη αυτή έγινε σε ένα σχολικό συγκρότημα Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στο αστικό κέντρο της Ανατολικής Θεσσαλονίκης. Συμμετείχαν εκπαιδευτικοί όλων των τάξεων και μαθητές από τις τρεις μεγαλύτερες τάξεις του σχολείου. Πρόκειται για μια ποιοτική μελέτη. Πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο της συμμετοχικής παρατήρησης, την άτυπη συνέντευξη και τις ομάδες εστίασης. Η ανάλυση των δεδομένων της μελέτης δείχνει ότι η δημιουργικότητα στη σχολική τάξη είναι επιθυμητή, αλλά όχι παρούσα στη συντριπτική πλειοψηφία των τάξεων. Οι μαθητές δηλώνουν ότι έχουν έντονο ενδιαφέρον για την ύπαρξη ενός δημιουργικού περιβάλλοντος μέσα στην τάξη τους, ενώ οι εκπαιδευτικοί τονίζουν τις δυσκολίες για να πραγματοποιηθεί κάτι τέτοιο. Από την άλλη πλευρά οι δημιουργικές δραστηριότητες και ο δημιουργικός τρόπος σκέψης επικεντρώνονται σε μαθήματα όπως αυτά των Εικαστικών και της Μουσικής και όχι σε άλλα όπως αυτά των Μαθηματικών και της Γλώσσας. Τέλος, υποστηρίζουν οι εκπαιδευτικοί ότι το φαινόμενο της δημιουργικότητας δεν αποτελεί προτεραιότητα στα πλαίσια της επικείμενης αξιολόγησής τους, με αποτέλεσμα να υποβαθμίζεται ο ρόλος της στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Λέξεις Κλειδιά: Δημιουργικότητα
Σχολείο
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
ChatziagorouMariaMsc2012.pdf1.29 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons