Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15360
Συγγραφέας: Παρίζη, Σοφία
Τίτλος: Διερεύνηση της ανάπτυξης του λεξιλογίου σε ελληνόπουλα τυπικής ανάπτυξης ηλικίας μεταξύ 6 μηνών ως 3 ετών & 6 μηνών.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Γουδήρας, Δημήτρης
Περίληψη: Η παρούσα εργασία αφορά τη διερεύνηση της ανάπτυξης του λεξιλογίου σε ελληνόπουλα τυπικής ανάπτυξης ηλικίας μεταξύ 6 μηνών ως 3 ετών & 6 μηνών. Μελετάται η επίδραση που ασκούν κάποιοι παράγοντες στην κατανόηση και στην έκφραση του λεξιλογίου των παιδιών με βάση τις επιδόσεις τους στη λίστα γονικής καταγραφής CYLEX. Αρχικά, εξετάζεται ποια παιδιά βρίσκονται κάτω από το διαχωριστικό σημείο (cut-off point) σε κάθε ηλικιακή ομάδα και χαρακτηρίζονται ως παιδιά που βρίσκονται σε επικινδυνότητα για γλωσσική καθυστέρηση ενώ τα υπόλοιπα ως παιδιά με φυσιολογική γλωσσική εξέλιξη. Στη συνέχεια, μελετώνται οι παράγοντες φύλο, ηλικία, φοίτηση ή μη σε βρεφονηπιακό/ νηπιακό σταθμό, τόπος διαμονής και μορφωτικό επίπεδο του γονέα για τα παιδιά με φυσιολογική γλωσσική εξέλιξη. Για τα παιδιά που βρίσκονται σε επικινδυνότητα για γλωσσική καθυστέρηση, παρουσιάζονται αναλυτικά οι κατανομές τους ως προς κάποιους από τους δημογραφικούς παράγοντες. Απώτερος σκοπός της έρευνας είναι μελλοντικά το ερωτηματολόγιο CYLEX να προσαρμοστεί σε ελληνικό πληθυσμό και να αποτελέσει ένα χρήσιμο εργαλείο για την πρόληψη των προβλημάτων λόγου και την αποκατάστασή τους πριν από τη σχολική φοίτηση.
Λέξεις Κλειδιά: Ανάπτυξη λεξιλογίου
Επικινδυνότητα για γλωσσική καθυστέρηση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PariziSophiaMsc2012.pdf961.46 kBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons