Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15357
Author: Μπομπάι, Αναστασία
Title: Διερεύνηση των ψυχολογικών δυσκολιών μητέρων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες.
Date Issued: 2012
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Σίμος, Γρηγόρης
Abstract: Από την ανασκόπηση της διεθνούς βιβλιογραφίας προκύπτει ότι οι μητέρες παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες είναι επιρρεπείς σε συναισθηματικές και ψυχολογικές διαταραχές (Abasiubong, F., Obembe, A., Ekpo, M., 2006) ή αντιλαμβάνονται τον εαυτό τους ως συνεχώς απασχολημένες (Turnbull, A., Ruef, M., 1996). Άλλες έρευνες αναφέρουν ότι οι γονείς παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες παρουσιάζουν αυξημένα επίπεδα άγχους (Karande, S., et al., 2009). Πολλοί μελετητές έχουν δείξει την αγωνία που βιώνουν οι μητέρες παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες καθώς και ότι έχουν μεγαλύτερες πιθανότητες να βιώσουν περισσότερο στρες και άγχος (Antshel, K. M., Joseph, G. R., 2006; Lardieri, L. A., Blacher, J., Swanson, H. L., 2000) απ’ ότι μητέρες παιδιών χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Για να αντιμετωπίσουν τις δύσκολες καταστάσεις που τους προκαλούν στρες, οι άνθρωποι υιοθετούν συμπεριφορές οι οποίες περιγράφονται ως στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων (ΣΑΑΚ) (Καραδήμας, 1998) και στοχεύουν είτε στη μείωση των αρνητικών περιβαλλοντικών συνθηκών είτε στη θωράκιση του ατόμου για να προσαρμοστεί στις συνθήκες και να υπομείνει αρνητικές καταστάσεις και γεγονότα. Δεν έχει πραγματοποιηθεί κάποια έρευνα σε ελληνικό πληθυσμό, η οποία να διερευνά την ψυχοπαθολογία και τις στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων μεταξύ των μητέρων παιδιών με Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες σε σύγκριση με τις μητέρες παιδιών Τυπικής Ανάπτυξης. Σκοπός έρευνας. Η παρούσα έρευνα είχε ως σκοπό την διερεύνηση των ψυχολογικών δυσκολιών που αντιμετωπίζουν οι μητέρες παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες όπως μετριέται από το ερωτηματολόγιο ΕΓΥ-28 καθώς και η διερεύνηση των Στρατηγικών που χρησιμοποιούν οι μητέρες αυτές για να αντιμετωπίσουν αγχογόνες καταστάσεις που σχετίζονται με τις Ειδικές Μαθησιακές Δυσκολίες του παιδιού τους, όπως μετριέται από το ερωτηματολόγιο ΣΑΑΚ σε σύγκριση με τις μητέρες παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Μεθοδολογία. Στην παρούσα έρευνα συμμετείχαν 91 μητέρες παιδιών με ειδικές μαθησιακές δυσκολίες και 104 μητέρες παιδιών τυπικής ανάπτυξης. Οι μητέρες συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο με δημογραφικά στοιχεία, το Ερωτηματολόγιο Γενικής Υγείας -28 (ΕΓΥ-28) και το ερωτηματολόγιο μέτρησης «Στρατηγικών Αντιμετώπισης Αγχογόνων Καταστάσεων» (ΣΑΑΚ) . Αποτελέσματα: Η ψυχική υγεία των μητέρων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες δεν διέφερε από την ψυχική υγεία των μητέρων παιδιών Τ.Α. Οι μητέρες των παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες δεν διέφεραν στη συχνότητα με την οποία κατέφευγαν στους ποικίλους τρόπους αντιμετώπισης δυσκολιών. Συζητούνται τα παραπάνω ευρήματα.
Keywords: Μητέρες
Ψυχική υγεία
Στρατηγικές αντιμετώπισης αγχογόνων καταστάσεων
Παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
BompaiAnastasiaMsc2012.pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons