Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15297
Author: Παπαδημητρίου, Βασιλική
Title: Η υπεραξία των επιχειρήσεων βάσει των Ελληνικών και των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων.
Date Issued: 2012
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεων
Supervisor: Κουσενίδης, Δημήτριος
Abstract: Οι επιχειρήσεις, σαν ζωντανοί οικονομικοί οργανισμοί, χαρακτηρίζονται από ορισμένες δυνατότητες αλλά και αδυναμίες σε σχέση πάντοτε με το περιβάλλον μέσα στο οποίο ζουν και αναπτύσσονται. Η ικανότητα της επιχείρησης να παράγει και να προσφέρει τις υπηρεσίες της στο κοινωνικό σύνολο και ο βαθμός επιτυχίας της, βρίσκει την έκφραση της στην ικανότητα της να πραγματοποιεί κέρδη. Η ικανότητα αυτή της επιχειρήσεως, η οποία καθορίζει και την αξία της, αυξάνει την φήμη της, την πελατεία της, κ.τ.λ., σε βαθμό που πολλές φορές τα κέρδη της να υπερβαίνουν τα «κανονικά» κέρδη των άλλων επιχειρήσεων. Το επιπλέον αυτό κέρδος, αποτελεί την υπεραξία της επιχείρησης και πρέπει να ερευνάται κατ’ ανάγκη σε σχέση με το περιβάλλον μέσα στο οποίο υφίσταται και λειτουργεί και το οποίο επηρεάζει αποφασιστικά τις συνθήκες υπάρξεως της. Το φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης προκάλεσε πρωτοφανείς αναταράξεις στο διεθνές οικονομικό γίγνεσθαι, και οι μικρού και μεσαίου μεγέθους επιχειρήσεις καλούνται πλέον να δραστηριοποιηθούν μέσα σε ένα άκρως ανταγωνιστικό περιβάλλον, εντός του οποίου θα πρέπει να παραμείνουν όρθιες και θα επικρατήσουν μόνο όσες έχουν βιώσιμο μέγεθος και την απαραίτητη σύγχρονη οργάνωση. Η μόνη διέξοδος κάτω από αυτές τις συνθήκες φαίνεται να είναι η συγχώνευση τους με ημεδαπές ή αλλοδαπές επιχειρήσεις, με σκοπό την δημιουργία μεγάλων και σύγχρονων επιχειρηματικών συγκροτημάτων που θα έχουν όλα τα εχέγγυα επιβίωσης και επιβολής τους μέσα στο νέο περιβάλλον. Το φαινόμενο αυτό έλαβε τεράστιες διαστάσεις σε βαθμό που να χαρακτηρίζεται ως «μανία εξαγορών και συγχωνεύσεων» (mergermania). Είναι φανερό ότι ο προσδιορισμός της αξίας και της υπεραξίας μιας επιχείρησης, μέσα σε ένα άκρως απαιτητικό οικονομικό περιβάλλον, κρίνεται απαραίτητος για όλες τις ομάδες συμφερόντων (επενδυτές, μέτοχοι, διευθυντές, εργαζόμενοι, πελάτες, προμηθευτές) αφού αποτελούν σημαντικά στοιχεία που καθορίζουν την περαιτέρω τύχη της επιχείρηση και το μέλλον των συναλλαγών της. Η παρούσα εργασία προτίθεται να παρουσιάσει μια ολοκληρωμένη εικόνα γύρω από την σημασία και τον υπολογισμό της υπεραξίας των επιχειρήσεων. Συγκεκριμένα, απαρτίζεται από τις εξής ενότητες: Στην πρώτη ενότητα παρατίθενται κάποιες εισαγωγικές έννοιες ώστε να γίνει αντιληπτή η έννοια της υπεραξίας. Στην δεύτερη ενότητα γίνεται μια επισκόπηση της ερευνητικής περιοχής που εξετάζεται στην παρούσα εργασία και των ζητημάτων που εμπλέκονται σε αυτήν, όπως έχουν παρουσιαστεί στη διεθνή βιβλιογραφία. Στην τρίτη ενότητα παρουσιάζεται η σημασία της υπεραξίας από την σκοπιά του Ελληνικού Λογιστικού σχεδίου και της Ελληνικής πραγματικότητας, από άποψη λογιστική, νομική και φορολογική. Στην τέταρτη ενότητα εξετάζεται η υπεραξία σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Πληροφόρησης, που αποτελούν ένα κύριο και πλέον αποδεκτό μέσο έκφραση της λογιστικής επιστήμης. Τέλος, καταγράφονται τα συμπεράσματα
Keywords: Υπεραξία επιχειρήσεων
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΠΜΣ Στρατηγική Διοικητική Λογιστική & Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapadimitriouVasilikiMsc2012.pdf706.4 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.