Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15289
Συγγραφέας: Μαργαρίτη, Κωστούλα Δ.
Τίτλος: Η δημιουργική λογιστική και η λογιστική απάτη.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Λογιστική & Χρηματοοικονομική
Επόπτης Καθηγητής: Ταχυνάκης, Παναγιώτης
Περίληψη: «Δημιουργική λογιστική είναι η ευελιξία στη χρησιμοποίηση των λογιστικών μεθόδων, η οποία ρυθμίζει την επιμέτρηση, την αποτίμηση και την παρουσίαση των λογιστικών στοιχείων, ώστε να εξυπηρετούνται τα συμφέροντα αυτών που ετοιμάζουν τις χρηματοοικονομικές καταστάσεις», Mike Jones, Cardiff. «Απάτη είναι η λοξοδρόμηση από το ρυθμιστικό πλαίσιο, πρόθυμα, με σκοπό να δώσει λανθασμένη εικόνα των λογιστικών καταχωρήσεων», Mike Jones, Cardiff. Η παγκοσμιοποιημένη οικονομία έχει θέσει νέα δεδομένα στον κόσμο των επιχειρήσεων. Το κλίμα χαρακτηρίζεται από έντονες ανταγωνιστικές προθέσεις και δράσεις των επιχειρηματιών, εκρηκτική ανάπτυξη της πληροφόρησης και των τεχνολογιών, αλλά και πολλά χρηματοοικονομικά σκάνδαλα που οφείλονται στην παραποίηση των λογιστικών καταστάσεων. Τόσο τα νέα και πολυσύνθετα χρηματοοικονομικά προϊόντα, που καθιστούν όλο και πιο δύσκολη την κατανόηση και την εφαρμογή τους, όσο και η επιθυμία για ασύστολη κερδοφορία, που βασίζεται σε ψευδή ή πλασματικά στοιχεία, οδηγούν τα διοικητικά στελέχη των εταιρειών στην παραπλάνηση όσων εξαρτώνται και μη, από την εταιρεία, με πρόθεση τη μεγιστοποίηση των κερδών τους. Η δημιουργική λογιστική (creative accounting) , ή διαφορετικά γνωστή ως επιθετική λογιστική (aggressive accounting) έχει καταλάβει μεγάλη έκταση σε διεθνές επίπεδο. Η χρήση της έχει τεκμηριωθεί, εδώ και χρόνια, σε όλες τις χώρες παγκοσμίως, ενώ δεν είναι λίγες οι φορές που επιχειρήσεις-κολοσσοί έχουν κατηγορηθεί για τα «μαγειρέματά» τους. Είναι πλέον μια συνηθισμένη τακτική παραπλάνησης του επενδυτικού κοινού, η οποία αξιοποιεί τις δυνατότητες που τις δίνονται, ιδιαίτερα μετά την εφαρμογή των Διεθνών Λογιστικών Προτύπων. Η αγορές της Ευρώπης και των Ηνωμένων Πολιτειών Αμερικής, ακόμη και της Ελλάδας, έχουν κλονιστεί πολλές φορές από σκάνδαλα που αφορούσαν σε σκόπιμη νόθευση των οικονομικών καταστάσεων ή καταστάσεων τα στοιχεία των οποίων έχουν παρερμηνευτεί από τους εμπλεκόμενους φορείς. Χαρακτηριστικά είναι τα παραδείγματα της Enron, της WorldCom, της Tyco, της Xerox και άλλων που θα συζητηθούν εκτενέστερα στην πορεία (G.Girux, 2006) Το φαινόμενο της δημιουργικής λογιστικής συνδέεται στενά με την έννοια και τις διαδικασίες του εσωτερικού και εξωτερικού ελέγχου στις επιχειρήσεις. Ο έλεγχος αποτελεί να αναπόσπαστο τμήμα των επιχειρήσεων και η εύρυθμη λειτουργία του και η έγκαιρη συμβολή του μπορεί να προλάβει εκούσια ή ακούσια λάθη στις οικονομικές καταστάσεις. Σε κάθε περίπτωση, η χειραγώγηση (manipulation) των οικονομικών στοιχείων, δεν είναι μια πράξη που διενεργείται αποκλειστικά και μόνο από τους διοικούντες των επιχειρήσεων, αλλά η ιστορία έχει δείξει ότι σε αυτό συμβάλλουν εξίσου ή και περισσότερο, ελεγκτικές εταιρείες, όπως το παράδειγμα της Arthur Andersen. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να εξετάσει το φαινόμενο της δημιουργικής λογιστικής, να ορίσει το βαθμό στον οποίο συσχετίζεται με την ανεπάρκεια του ελέγχου, με την καταστρατήγηση των λογιστικών αρχών, την εκμετάλλευση των «χαλαρών» πλαισίων που θέτουν τα Διεθνή Λογιστικά Πρότυπα, καθώς και η εστίαση στην αθέμιτη δημιουργική λογιστική, με τη μορφή λογιστικής απάτης.
Λέξεις Κλειδιά: Λογιστική απάτη
Δημιουργική λογιστική
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Λογιστική & Χρηματοοικονομική (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
MargaritiKostoulaMsc2012.pdf1.23 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons