Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15245
Author: Γούλα, Ζωή
Title: Η συναισθηματική νοημοσύνη και η προσωπικότητα των μελλοντικών επαγγελματιών ειδικής αγωγής.
Date Issued: 2012
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Σίμος, Γρηγόρης
Abstract: Η παρούσα έρευνα είχε ως στόχο τη μελέτη της συναισθηματικής νοημοσύνης και της προσωπικότητας των φοιτητών ειδικής αγωγής σε σύγκριση με τους φοιτητές άλλων τμημάτων όπως πληροφορική και οικονομικά. Το δείγμα αποτέλεσαν 185 φοιτητές του τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής με κατεύθυνση την «Ειδική Αγωγή» και 176 φοιτητές άλλων Τμημάτων του Πανεπιστημίου Μακεδονίας Θεσσαλονίκης. Στους συμμετέχοντες χορηγήθηκαν: α, το ερωτηματολόγιο αυτοαναφορών Wong & Law Emotional Intelligence Scale (WLEIS) που μετρά τη συναισθηματική νοημοσύνη και το Big Five Inventory 10 (BFI-10) για τη μέτρηση των πέντε μεγάλων παραγόντων της προσωπικότητας. Βασικό κίνητρο για την παρούσα έρευνα ήταν να εξακριβωθεί αν οι φοιτητές που επιλέγουν κατεύθυνση ειδική αγωγή και θα ασχοληθούν μελλοντικά με ευαίσθητες κοινωνικές ομάδες όπως τα άτομα με ειδικές ανάγκες, διαφέρουν από τους φοιτητές των υπολοίπων τμημάτων, όσον αφορά στην ευαισθητοποίηση τους προς τον συνάνθρωπο, μέσα από τα πρίσματα της συναισθηματικής τους νοημοσύνης και της προσωπικότητας τους. Τα αποτελέσματα έδειξαν διαφορές ως προς την ηλικία και το φύλο. Με τους άντρες να παρουσιάζουν καλύτερη ρύθμιση συναισθημάτων και μικρότερα επίπεδα νευρωτισμού. Επίσης, η ηλικία των φοιτητών ειδικής αγωγής συσχετίστηκε θετικά με τις περισσότερες υποκατηγορίες της κλίμακας της συναισθηματικής νοημοσύνης, σε αντίθεση με τους φοιτητές των υπολοίπων τμημάτων που η ηλικία συσχετίστηκε αρνητικά με μία από τις υποκατηγορίες του ίδιου ερωτηματολογίου. Ωστόσο η παρούσα έρευνα έχει και κάποιους περιορισμούς που αφορούν την αξιοπιστία των ερωτηματολογίων που χρησιμοποιήθηκαν και τη μεθοδολογία της έρευνας. Η χαμηλή αξιοπιστία του ερωτηματολογίου (BFI-10), μας επέτρεψε να χρησιμοποιήσουμε μόνο την υποκατηγορία του νευρωτισμού. Τέλος, το ερωτηματολόγιο της συναισθηματικής νοημοσύνης που χρησιμοποιήθηκε είναι ερωτηματολόγιο αυτοαναφορών, που σημαίνει ότι δεν αξιολογεί με βάση αντικειμενικά διατυπωμένα κριτήρια. Τέλος, πρόκειται για ένα ερωτηματολόγιο που είναι κατάλληλο για εργασιακά περιβάλλοντα.
Keywords: Συναισθηματική νοημοσύνη
Φοιτητές ειδικής αγωγής
Προσωπικότητα
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GoulaZoiMsc2012.pdf854.97 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.