Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15241
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠαπαδόπουλος, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΤσεχελίδης, Ιωάννηςel
dc.date.accessioned2012-11-06T12:13:02Z-
dc.date.available2012-11-06T12:13:02Z-
dc.date.issued2012en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15241-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως στόχο να προσεγγίσει τόσο θεωρητικά όσο και πρακτικά το ολοένα αυξανόμενο φαινόμενο της ανταγωνιστικής συνεργασίας ανάμεσα στις επιχειρήσεις καθώς και τον ρόλο και τη θέση της επιτροπής ανταγωνισμού δηλαδή κατά πόσο προστατεύει το καταναλωτικό κοινό από την ύπαρξη πιθανών μονοπωλίων Η εργασία αυτή αποτελείται από έξι κεφάλαια, το κάθε ένα από τα οποία συμβάλει καθοριστικά στην καλύτερη κατανόηση του φαινομένου αυτού. Το πρώτο κεφάλαιο αναφέρεται στις μορφές αγοράς και πιο συγκεκριμένα στον πλήρη ανταγωνισμό, τον μονοπωλιακό ανταγωνισμό, το ολιγοπώλιο, το μονοπώλιο και το καρτέλ, καθώς και στον τρόπο με τον οποίο συμπεριφέρονται οι οικονομικές μονάδες μέσα σε αυτές. Στο δεύτερο κεφάλαιο αρχικά γίνεται ανάλυση του όρου συνεργασία και για ποιο λόγο την επιλέγουν οι επιχειρήσεις ενώ στην συνέχεια παρατίθενται διάφορες μορφές που μπορεί να πάρει αυτού του είδους η συνεργασία όπως οι στρατηγικές συμμαχίες και οι εξαγορές-συγχωνεύσεις. Το τρίτο κεφάλαιο περιλαμβάνει την ανεξάρτητη αρχή της ελληνικής επιτροπής ανταγωνισμού. Γίνεται λόγος για τον ρόλο που διαδραματίζει στις περιπτώσεις συνεργασιών καθώς και για τις αρμοδιότητες της. Επίσης, θα δοθούν και δυο παραδείγματα προσπάθειας συνεργασιών στα πλαίσια της ελληνικής πραγματικότητας και το αποτέλεσμα το οποίο είχαν όπως επίσης και η στάση της επιτροπής ανταγωνισμού στις περιπτώσεις αυτές. Το τέταρτο κεφάλαιο αναφέρεται στην ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού η οποία είναι ουσιαστικά αυτή που δίνει τις κατευθύνσεις και στα υπόλοιπα κράτη-μέλη της ευρωπαϊκής ένωσης. Επιπλέον, θα δοθούν και δυο περιπτώσεις συνεργασιών από την ευρωπαϊκή πραγματικότητα και τον τρόπο με τον οποίο τα αντιμετώπισε η ευρωπαϊκή επιτροπή ανταγωνισμού. Το πέμπτο κεφάλαιο αναφέρεται στην επίδραση των στρατηγικών συμμαχιών, των εξαγορών και των συγχωνεύσεων στην χρηματοοικονομική επίδοση των συμμετεχόντων επιχειρήσεων. Γίνεται μια βιβλιογραφική επισκόπηση στο εν λόγω θέμα και κατόπιν παρουσιάζονται τα βασικότερα συμπεράσματα. Τέλος, στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα και οι προσωπικές αντιλήψεις σχετικά με την τάση των συνεργασιών στις μέρες μας. Κλείνοντας το κεφάλαιο, παρατίθενται και κάποιες σκέψεις για περαιτέρω διερεύνηση του θέματος.el
dc.format.extent87el
dc.format.extent567194 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΑνταγωνισμόςel
dc.subjectΕπιτροπή Ανταγωνισμούel
dc.subjectΣυνεργασίεςel
dc.subjectΧρηματοοικονομική επίδοσηel
dc.titleΑνταγωνισμός - συνεργασίες και Επιτροπή Ανταγωνισμού και η επίδρασή τους στη χρηματοοικονομική επίδοση της επιχείρησης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Στρατηγική Διοικητική Λογιστική και Χρηματοοικονομική Διοίκηση για Στελέχη Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΠΜΣ Λογιστική Φορολογία και Χρηματοοικονομική Διοίκηση (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsechelidisIoannisMsc2012.pdf557.02 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.