Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15218
Συγγραφέας: Φουκίδου, Αλεξάνδρα
Τίτλος: Ο μετανάστης μέσα από τα μάτια των Εκπαιδευτών Ενηλίκων.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Επόπτης Καθηγητής: Σιπητάνου, Αθηνά
Περίληψη: Ο Εκπαιδευτής Ενηλίκων ως αποδέκτης πληροφοριών, που συλλέγει από την επαφή του με τους εκπαιδευόμενους, διαμορφώνει αντιλήψεις που συνθέτουν την προσωπικότητα του πέρα από το πλαίσιο του διδακτικού του ρόλου. Ιδίως όταν το εκπαιδευόμενο κοινό είναι μετανάστες οι συμπεριφορές και οι απόψεις που αναδύονται από πλευράς των Εκπαιδευτών χρήζουν εξαιρετικού ενδιαφέροντος. Η παρούσα εργασία, λοιπόν, πραγματεύεται την εικόνα που σχηματίζει ο Εκπαιδευτής Ενηλίκων για τους εκπαιδευόμενους του όταν αυτοί είναι πολιτισμικά διαφορετικοί και επιδιώκει να αναδείξει μια διαφορετική πτυχή τόσο στον εκπαιδευτικό του ρόλο όσο και σε εκείνον που αναλαμβάνει ως πολίτης της κοινωνίας. Η έρευνα μας πραγματοποιήθηκε σε δείγμα 40 Εκπαιδευτών Ενηλίκων της Κεντρικής Μακεδονίας με εργαλείο μας ένα δομημένο αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο το οποίο περιελάμβανε 28 ερωτήσεις κλειστού τύπου και 1 ανοιχτού. Τα πορίσματα της έρευνας έδειξαν πως οι Εκπαιδευτές σημειώνουν εξ’ ίσου θετικά σχόλια για τους μετανάστες της τάξης τους και τους μετανάστες της ελληνικής κοινωνίας. Άρα, αντιλαμβανόμαστε πως οι Εκπαιδευτές δεν διαχωρίζουν την εικόνα τους για τους μετανάστες με κριτήριο εκείνους που επιθυμούν να διδαχθούν την ελληνική γλώσσα σε ένα οργανωμένο περιβάλλον μάθησης και σε εκείνους που δεν επιλέγουν κάτι τέτοιο. Επιπλέον, αναφορικά με τα οφέλη που οι Εκπαιδευτές αποκόμισαν χάρη στην πολυπολιτισμική συνάντηση, η έρευνα δείχνει πως τα περισσότερα αγγίζουν το ανθρωπιστικό και όχι γνωστικό κομμάτι. Εν κατακλείδι, η παρούσα εργασία καλλιεργεί την ελπίδα πως το παράδειγμα των Εκπαιδευτών Ενηλίκων μεταναστών θα επηρεάσει θετικά και τους υπόλοιπους εκπαιδευτικούς προκειμένου να απαλλαγούν από στερεότυπα και φοβικά συναισθήματα που τους κατακλύζουν τόσο κατά τον εκπαιδευτικό τους ρόλο όσο και σαν πολίτες της κοινωνίας.
Λέξεις Κλειδιά: Εκπαιδευτής Ενηλίκων μεταναστών
Μετανάστης
Πολιτισμική ετερότητα
Πολυπολιτισμικότητα
Διαφορετικότητα
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PhoukidouAlexandraMsc2012.pdf1.14 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.