Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15198
Συγγραφέας: Παπαδοπούλου, Αναστασία Μαρίνα
Τίτλος: Μελέτη σκοπιμότητας για τη διερεύνηση της εξαγωγικής επέκτασης μιας επιχείρησης αθλητικών ειδών στη Σερβία.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Χατζηδημητρίου, Γιάννης
Περίληψη: Οι ολοένα αυξανόμενες απαιτήσεις των καταναλωτών προκαλούν τις επιχειρήσεις να ανταπεξέλθουν στις ανάγκες των καταναλωτών αποκτώντας ανταγωνιστικό πλεονέκτημα το οποίο θα κάνει τη διαφορά και θα ωθήσει την επιχείρηση σε σίγουρη κερδοφορία. Μέσω των εξαγωγών οι επιχειρήσεις έχουν την δυνατότητα όχι μόνο να αυξήσουν τον τζίρο τους αλλά και να γίνουν περισσότερο γνωστές σε ξένες αγορές. Το έντονο φαινόμενο της παγκοσμιοποίησης αναφέρεται στο οικονομικό φαινόμενο της απελευθέρωσης των αγορών, διεθνώς, και τη δημιουργία ενιαίων κανόνων στο εμπόριο και ευρύτερα στην οικονομική ζωή. Παρατηρείται μια αυξημένη κινητικότητα του κεφαλαίου, αυξημένη διεθνοποίηση της παραγωγής και του αυξημένου ρόλου των πολυεθνικών επιχειρήσεων. Οι επιχειρήσεις επιδιώκουν να μεγαλώνουν για να μπορέσουν να ανταποκριθούν στο μέγεθος της αγοράς και να μειώσουν το κόστος τους. Οι εξαγωγές θεωρούνται ως μια ιδιαίτερης σημασίας στρατηγική κίνηση και παρουσιάζουν έντονη πολυπλοκότητα. Ωστόσο, η ενασχόληση με τις εξαγωγές αλλά και η σημασία τους για την αύξηση των πωλήσεων και των κερδών των σύγχρονων επιχειρήσεων έχει αυξηθεί δραστικά την τελευταία δεκαετία. Η επιλογή επέκτασης μιας επιχείρησης σε νέες αγορές δεν είναι μια στρατηγική κίνηση της τελευταίας στιγμής, αντιθέτως είναι ένα στρατηγικό σχέδιο πολύ καλά μελετημένο, το οποίο έχει ως στόχο την επίτευξη συγκεκριμένων στρατηγικών στόχων (διατήρηση ή και βελτίωση της ανταγωνιστικής της θέσης, και κατ’ επέκταση τη βελτίωση της κερδοφορίας της). Με την συγκεκριμένη εργασία παρουσιάζεται η επέκταση μιας εταιρείας αθλητικών ειδών και συγκεκριμένα της adidas στη Σερβία. Στο πρώτο κεφάλαιο αναπτύσσονται οι λόγοι της διεθνούς επέκτασης σε ξένες αγορές. Στη συνέχεια στο δεύτερο κεφάλαιο γίνεται μια αναφορά στο κομμάτι των εξαγωγών στις αναδυόμενες αγορές των Βαλκανίων και συγκεκριμένα στη Σερβία. Επιπλέον, γίνεται ανάλυση για το επιχειρηματικό περιβάλλον που επικρατεί στη Σερβία και τη σχέση της με διεθνείς οργανισμούς. Στο τρίτο κεφάλαιο γίνεται ανάλυση της επέκτασης της adidas στη Σερβία παρουσιάζοντας ταυτοχρόνως και κάποια γενικά στοιχεία για την εταιρεία. Στο ίδιο κεφάλαιο γίνεται λεπτομερής ανάλυση των στοιχείων που είναι απαραίτητα για την εισαγωγή αθλητικών ειδών στη Σερβία, καθώς επίσης και για τις δραστηριότητες που λαμβάνουν χώρα έτσι ώστε μια πολυεθνική εταιρεία να κινητοποιηθεί στη Σερβία. Ολοκληρώνοντας τη συγκεκριμένη εργασία θα φανεί ότι για να είναι επιτυχής η επέκταση μιας εταιρείας στα Βαλκάνια και συγκεκριμένα στη Σερβία θα πρέπει να ληφθούν πολλοί παράγοντες υπόψη. Τίποτα δεν θεωρείται εύκολο αλλά και τίποτα μη πραγματοποιήσιμο. Όταν υπάρχει το κατάλληλο προϊόν, τα κατάλληλα στελέχη και η σωστή οργάνωση τίποτα δεν είναι μη εφικτό. Η έρευνα αγοράς, τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά φαινόμενα πρέπει να μελετηθούν προσεκτικά, προτού πραγματοποιηθεί οποιαδήποτε κίνηση επέκτασης. Στοιχεία πολύ σημαντικά, εφόσον αυτά μπορούν και να καθορίσουν την πορεία της μέσα στην αγορά. Μπορεί οι δυσκολίες και τα προβλήματα που παρουσιάζονται να είναι αρκετά αλλά όταν γίνουν οι σωστές κινήσεις, η επέκταση μιας παγκοσμίως αναγνωρίσιμης εταιρείας δεν μπορεί παρά να είναι επιτυχής.
Λέξεις Κλειδιά: Εξαγωγές
Εξαγωγική επέκταση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PapadopoulouAnastasiaMarinaMsc2012.pdf4.78 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons