Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15195
Συγγραφέας: Γκαντούτσιου, Μαρίνα
Τίτλος: Η δύναμη της επίδρασης της καινοτόμου συνεργασίας μεταξύ του εσωτερικού μάρκετινγκ και της διοίκησης ανθρώπινου κεφαλαίου.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Ανδρονικίδης, Ανδρέας
Περίληψη: Η σύγχρονη αντίληψη που υποστηρίζει ότι το "νέο Μάρκετινγκ δεν απαιτεί καλύτερο Μάρκετινγκ αλλά καλύτερα προϊόντα/ υπηρεσίες και καλύτερες επιχειρήσεις/ οργανισμούς" επαληθεύεται πλέον, σχεδόν καθημερινά. Η παραδοχή αυτής της αντίληψης αυτόματα εμπλέκει τον παράγοντα άνθρωπο και τη Διοίκηση Ανθρώπινου Κεφαλαίου "Human Capital Management - HCM) στην εφαρμογή του σύγχρονου Marketing. Το εσωτερικό Μάρκετινγκ πρέπει να προηγείται του Εξωτερικού Μάρκετινγκ " (Philip Kotler), καθώς βασικό στοιχείο είναι η αντιμετώπιση του εργαζόμενου σαν εσωτερικού πελάτη και στόχος η βελτίωση της εξυπηρέτησης του εξωτερικού πελάτη. Στην αντίληψη αυτή ευθυγραμμίζεται και ο Piercy (1992), ο οποίος αναφέρεται στην ύπαρξη δύο αγορών στις οποίες στοχεύει μία επιχείρηση: την εξωτερική και την εσωτερική, όπου η μεν πρώτη αφορά τους καταναλωτές των προϊόντων/ υπηρεσιών που προσφέρει, η δε δεύτερη αφορά στο ανθρώπινο δυναμικό που εργάζεται για την παροχή αυτών των προϊόντων/ υπηρεσιών. Επιπλέον ο Piercy (1995) συμπληρώνει ότι για να αυξηθεί η ικανοποίηση του πελάτη, πρέπει πρώτα να αυξηθεί η ικανοποίηση του ανθρώπινου δυναμικού. Ως εκ τούτου, ο στρατηγικός σχεδιασμός μιας επιχείρησης θα πρέπει να έχει έναν διπλό στόχο, την ανταπόκριση στις ανάγκες τόσο της εξωτερικής όσο και της εσωτερικής αγοράς. Στο πλαίσιο του δεύτερου αυτού στόχου, εμφανίζεται και συμβάλλει το Εσωτερικό Μαρκετινγκ (Internal Marketing- IM). Σε μία αυξανόμενη παγκόσμια ανταγωνιστική οικονομία, ο προσανατολισμός της επιχείρησης στην εσωτερική αγορά αποβλέπει επιπρόσθετα στην ανάπτυξη εσωτερικών ικανοτήτων - δεξιοτήτων, στον προσανατολισμό της κουλτούρας προς τον πελάτη και στην ενίσχυση της αξίας που προσφέρει, παράγοντες που θα της επιτρέψουν να αποκτήσει, αναπτύξει και διατηρήσει ισχυρά ανταγωνιστικά πλεονεκτήματα (Competitive Advantages). Στις μέρες μας η οικονομική ύφεση είναι χωρίς αμφιβολία μία εξαιρετικά δύσκολη περίοδος για τις περισσότερες επιχειρήσεις. Η λύση απαιτεί τη μεθοδική και ψύχραιμη αντιμετώπιση των δύσκολων συγκυριών. Μία οικονομική ύφεση μπορεί και ίσως πρέπει να αντιμετωπιστεί ως ευκαιρία αλλαγής. Η λέξη "αλλαγή" ακούγεται άλλοτε σαν απειλή και άλλοτε σαν ευκαιρία και ελπίδα. Όταν πρόκειται όμως για μία Αλλαγή Επιχειρησιακής Κουλτούρας (Corporate Culture Change) και κατά συνέπεια οργανωσιακή αλλαγή , ο μοχλός επιτυχίας της είναι το IM, βάσει συγκεκριμένου στρατηγικού σχεδίου και η ενεργός συμμετοχή των ανώτατων στελεχών της, τα οποία πρέπει να έχουν ενεργό εμπλοκή και να λειτουργούν άλλοτε ως πομποί και άλλοτε ως δέκτες πληροφόρησης. Οι θεωρίες οργανωσιακής συμπεριφοράς ενισχύουν την εφαρμογή της φιλοσοφίας του ΙΜ στις περιπτώσεις αναδιοργάνωσης, αλλαγών και κρίσεων. Η παρούσα μελέτη αποσκοπεί στην ανάδειξη της επίτευξης των επιχειρησιακών στόχων και της ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας μέσω της μετάπλασης ενός συνεργατικού μοντέλου των υποστηρικτικών λειτουργιών Εσωτερικού Μαρκετινγκ και Διοίκησης Ανθρώπινου Κεφαλαίου σε μοντέλο Human Capital Development Marketing.
Λέξεις Κλειδιά: Εσωτερικό μάρκετινγκ
Διοίκηση ανθρώπινου κεφαλαίου
Μάρκετινγ ανάπτυξης ανρώπινου κεφαλαίου
Μάρκετινγκ εσωτερικών σχέσεων
Καινοτόμες συνεργασίες
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
GkantoutsiouMarinaMsc2012.pdf2.07 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Αυτό το τεκμήριο προστατεύεται από Αδεια Creative Commons Creative Commons