Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15143
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠετρίδου, Ευγενίαel
dc.contributor.authorΚολυβά, Κωνσταντίναel
dc.date.accessioned2012-09-07T07:30:41Z-
dc.date.available2012-09-07T07:30:41Z-
dc.date.issued2011el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15143-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΣκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, ήταν η διερεύνηση του βαθμού Επαγγελματικής Προσαρμογής στο Νέο Επαγγελματικό Περιβάλλον της Κοινωνίας της Γνώσης των εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπ/σης, της ετοιμότητά τους να ανταποκριθούν στους σύγχρονους ρόλους που καλούνται να αναλάβουν, καθώς και των κινήτρων συμμετοχής τους σε προγράμματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης. Τα ανώτερα ζητήματα εκλαμβάνονται ως θεμελιώδεις παράγοντες επιτυχίας της επιχειρούμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, η οποία συντελείται υπό την επίδραση της σοβαρής οικονομικής ύφεσης μέσω της οποίας διέρχεται η χώρα. Η έρευνα διεξήχθη στον ευρύτερο Ελλαδικό χώρο, σε δείγμα 146 εκπαιδευτικών της δημόσιας Β/θμιας εκπαίδευσης με την τεχνική του ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα της έρευνας οδηγούν στα ακόλουθα συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικοί βιώνουν μέτρια επίπεδα επαγγελματικής προσαρμογής, στην διαμόρφωση της οποίας συμβάλλει ο βαθμός προσαρμογής των επιμέρους παραγόντων οι οποίοι επιδρούν είτε θετικά είτε αρνητικά σε αυτήν. Τα υψηλότερα, αν και μέτρια, επίπεδα εμφανίζονται κατά σειρά στους παράγοντες των διαπροσωπικών σχέσεων, της επίτευξης επαγγελματικών φιλοδοξιών και των δυνατοτήτων ανέλιξης που προσφέρονται από το επαγγελματικό περιβάλλον, του οργανωτικού κλίματος-ασφάλειας που παρέχεται από την υπηρεσία, και του κοινωνικού κεφαλαίου δηλαδή της ανάπτυξης κοινωνικών δικτύων μέσα στο εργασιακό περιβάλλον. Ο παράγοντας του επαγγελματικού άγχους παρουσιάζει μέση τιμή υπό του μετρίου, ενώ σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα ακολουθούν η συναισθηματική εξάντληση, η συναισθηματική αποξένωση και το γενικό άγχος. Η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να αναλάβουν τους νέους ρόλους κυμαίνεται γενικά σε μέτρια επίπεδα. Μικρότερη ετοιμότητα παρουσιάζουν στην εκπλήρωση ρόλων που σχετίζονται με την ικανότητα παροχής διοικητικού έργου και στον ρόλο τους ως φορείς υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής, γεγονός που εγείρει προβληματισμούς τόσο για την δυνατότητα εφαρμογής της όσο και για τις γενικότερες κατευθύνσεις της. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να συμμετάσχουν σε προγράμματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης και προτάσσουν κατά σειρά σημαντικότητας ως κίνητρα συμμετοχής την ενημέρωση για τις τρέχουσες εξελίξεις στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους, τη βελτίωση των γνώσεών τους σε ζητήματα ΤΠΕ, την ενημέρωση για τις παιδαγωγικές εξελίξεις και τον εμπλουτισμό των ήδη υπαρχόντων προσόντων τους.el
dc.format.extent218 σ.el
dc.format.extent409600 bytes-
dc.format.extent2885051 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.rightsΤο ηλεκτρονικό αντίτυπο της διπλωματικής θα αποδεσμευτεί μετά τις 24/10/2015.el
dc.subjectΕπαγγελματική προσαρμογήel
dc.subjectΝέο Επαγγελματικό Περιβάλλονel
dc.subjectΕτοιμότητα ανάληψης σύγχρονων ρόλωνel
dc.subjectΕπαγγελματική ανάπτυξηel
dc.titleΕπαγγελματική προσαρμογή, ετοιμότητα ανάληψης σύγχρονων ρόλων και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νέο επαγγελματικό περιβάλλον της κοινωνίας της γνώσης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση Ολικής Ποιότηταςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KolyvaKonstantinaMsc2011.pdf2.71 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.