Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/15143
Συγγραφέας: Κολυβά, Κωνσταντίνα
Τίτλος: Επαγγελματική προσαρμογή, ετοιμότητα ανάληψης σύγχρονων ρόλων και επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο νέο επαγγελματικό περιβάλλον της κοινωνίας της γνώσης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2011
Τμήμα: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Δημόσια Διοίκηση Ολικής Ποιότητας
Επόπτης Καθηγητής: Πετρίδου, Ευγενία
Περίληψη: Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας, ήταν η διερεύνηση του βαθμού Επαγγελματικής Προσαρμογής στο Νέο Επαγγελματικό Περιβάλλον της Κοινωνίας της Γνώσης των εκπαιδευτικών της Β/θμιας Εκπ/σης, της ετοιμότητά τους να ανταποκριθούν στους σύγχρονους ρόλους που καλούνται να αναλάβουν, καθώς και των κινήτρων συμμετοχής τους σε προγράμματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης. Τα ανώτερα ζητήματα εκλαμβάνονται ως θεμελιώδεις παράγοντες επιτυχίας της επιχειρούμενης εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης, η οποία συντελείται υπό την επίδραση της σοβαρής οικονομικής ύφεσης μέσω της οποίας διέρχεται η χώρα. Η έρευνα διεξήχθη στον ευρύτερο Ελλαδικό χώρο, σε δείγμα 146 εκπαιδευτικών της δημόσιας Β/θμιας εκπαίδευσης με την τεχνική του ερωτηματολογίου. Τα ευρήματα της έρευνας οδηγούν στα ακόλουθα συμπεράσματα: Οι εκπαιδευτικοί βιώνουν μέτρια επίπεδα επαγγελματικής προσαρμογής, στην διαμόρφωση της οποίας συμβάλλει ο βαθμός προσαρμογής των επιμέρους παραγόντων οι οποίοι επιδρούν είτε θετικά είτε αρνητικά σε αυτήν. Τα υψηλότερα, αν και μέτρια, επίπεδα εμφανίζονται κατά σειρά στους παράγοντες των διαπροσωπικών σχέσεων, της επίτευξης επαγγελματικών φιλοδοξιών και των δυνατοτήτων ανέλιξης που προσφέρονται από το επαγγελματικό περιβάλλον, του οργανωτικού κλίματος-ασφάλειας που παρέχεται από την υπηρεσία, και του κοινωνικού κεφαλαίου δηλαδή της ανάπτυξης κοινωνικών δικτύων μέσα στο εργασιακό περιβάλλον. Ο παράγοντας του επαγγελματικού άγχους παρουσιάζει μέση τιμή υπό του μετρίου, ενώ σε ακόμα χαμηλότερα επίπεδα ακολουθούν η συναισθηματική εξάντληση, η συναισθηματική αποξένωση και το γενικό άγχος. Η ετοιμότητα των εκπαιδευτικών να αναλάβουν τους νέους ρόλους κυμαίνεται γενικά σε μέτρια επίπεδα. Μικρότερη ετοιμότητα παρουσιάζουν στην εκπλήρωση ρόλων που σχετίζονται με την ικανότητα παροχής διοικητικού έργου και στον ρόλο τους ως φορείς υλοποίησης της εκπαιδευτικής πολιτικής, γεγονός που εγείρει προβληματισμούς τόσο για την δυνατότητα εφαρμογής της όσο και για τις γενικότερες κατευθύνσεις της. Επίσης, οι εκπαιδευτικοί επιθυμούν να συμμετάσχουν σε προγράμματα Επαγγελματικής Ανάπτυξης και προτάσσουν κατά σειρά σημαντικότητας ως κίνητρα συμμετοχής την ενημέρωση για τις τρέχουσες εξελίξεις στο γνωστικό αντικείμενο της ειδικότητάς τους, τη βελτίωση των γνώσεών τους σε ζητήματα ΤΠΕ, την ενημέρωση για τις παιδαγωγικές εξελίξεις και τον εμπλουτισμό των ήδη υπαρχόντων προσόντων τους.
Λέξεις Κλειδιά: Επαγγελματική προσαρμογή
Νέο Επαγγελματικό Περιβάλλον
Ετοιμότητα ανάληψης σύγχρονων ρόλων
Επαγγελματική ανάπτυξη
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Δικαιώματα: Το ηλεκτρονικό αντίτυπο της διπλωματικής θα αποδεσμευτεί μετά τις 24/10/2015.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΠΜΣ Δημόσια Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
KolyvaKonstantinaMsc2011.pdf2.71 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.