Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14905
Author: Τόλοζλη, Δάφνη
Title: Νέοι και τράπεζες. Τα τραπεζικά προϊόντα που χρησιμοποιούν οι νέοι και τα κανάλια που επιλέγουν για τις συναλλαγές τους. Εμπειρική έρευνα στην περιοχή της Μακεδονίας.
Date Issued: 2011
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Ειδίκευσης στην Εφαρμοσμένη Πληροφορική
Supervisor: Κάτος, Αναστάσιος Β.
Abstract: Τα χρηματοπιστωτικά ιδρύματα είναι πιο κοντά στους πολίτες από κάθε άλλη καταγεγραμμένη στην ιστορία περίοδο. Ενώ πριν από χρόνια οι υπηρεσίες που προσέφεραν αφορούσαν μια μικρή μερίδα του πληθυσμού, σήμερα απευθύνονται στο ευρύ κοινό και έχουν γίνει πλέον μέρος της καθημερινότητάς μας. Το πλήθος τόσο των ιδρυμάτων όσο και των καταστημάτων τους έχει αυξηθεί δραματικά αλλά και τα τραπεζικά προϊόντα που προσφέρουν είναι πιο προσιτά και ποικίλουν στοχεύοντας στην ικανοποίηση των αναγκών του κάθε πελάτη. Αυτή η προσφορά δείχνει να έχει απήχηση στους πολίτες καθώς πολλοί από αυτούς συνάπτουν σχέσεις με τα τραπεζικά ιδρύματα είτε ανοίγοντας τραπεζικούς λογαριασμούς, είτε ζητώντας χορήγηση δανείων κ.α. Η παρούσα εργασία πραγματεύεται την απήχηση αυτή των τραπεζικών προϊόντων και υπηρεσιών στους νέους ηλικίας από δεκαοκτώ έως τριάντα πέντε ετών στην περιοχή της Μακεδονίας. Σκοπός είναι να εντοπιστεί με τη χρήση μεθόδων Ανάλυσης Δεδομένων, και συγκεκριμένα με την Παραγοντική Ανάλυση των Αντιστοιχιών και την Ανιούσα Ιεραρχική Ταξινόμηση, το προφίλ των νέων που χρησιμοποιούν ευρέως τις τραπεζικές υπηρεσίες αλλά και εκείνων που τις αποφεύγουν. Στα πλαίσια της εργασίας δομήθηκε ερωτηματολόγιο με τρεις νοητές θεματικές ενότητες: τα βασικά τραπεζικά προϊόντα, τις χορηγήσεις και τις επενδύσεις. Η κάθε μία από τις ενότητες μελετήθηκε και αναλύθηκε χωριστά ως προς τα δημογραφικά στοιχεία των ερωτηθέντων. Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι πιο συχνοί πελάτες των τραπεζών οι οποίοι εμπιστεύονται τα προϊόντα, χρησιμοποιούν εναλλακτικά δίκτυα, είναι κάτοχοι χορηγητικών προϊόντων και θα επένδυαν τα χρήματά τους σε τραπεζικό ίδρυμα είναι οι ίδιοι οι υπάλληλοι των τραπεζών. Αντιθέτως, άνεργοι και φοιτητές έχουν ελάχιστα τραπεζικά προϊόντα και σπάνια συναλλάσσονται μέσω τραπεζών ενώ οι νέοι κάτω των 25 ετών, οι απόφοιτοι ιδιωτικών σχολών (ΙΕΚ) αλλά και τα παιδιά των ελεύθερων επαγγελματιών δεν χρησιμοποιούν τα εναλλακτικά δίκτυα λόγω φόβου. Δυσαρεστημένοι από τα δάνειά τους και αποφυγή λήψης νέου δανείου δηλώνουν κυρίως νέοι άνω των 30 ετών έγγαμοι εργαζόμενοι στα σώματα ασφαλείας. Επιπλέον εκείνοι που δεν διαθέτουν πιστωτική κάρτα κυρίως λόγω του φόβου υπερχρέωσής της είναι απόφοιτοι λυκείου, άγαμοι αλλά και γυναίκες ενώ χρήσιμη 5 λόγω των εκπτώσεων που παρέχει κατά τις αγορές αλλά και λόγω της δυνατότητας αγοράς μέσω του διαδικτύου είναι για τους νέους με αποδοχές άνω των €1000. Τέλος, διαπιστώσαμε ότι οι απόφοιτοι ιδιωτικών σχολών είναι λιγότερο πιθανοί να απευθυνθούν σε κάποιο τραπεζικό ίδρυμα για την αξιοποίηση των χρημάτων τους σε αντίθεση με τους νέους άνω των 26 ετών, έγγαμους, άντρες, απόφοιτους μεταπτυχιακής σχολής και νέους με εισόδημα άνω των €700.
Keywords: Τράπεζες
Νέοι
Ανάλυση δεδομένων
Παραγοντική ανάλυση αντιστοιχιών
Ανιούσα ιεραρχική ταξινόμηση
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εφαρμοσμένης Πληροφορικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TolozliDaphniMsc2011.pdf1.35 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.