Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14889
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΠλατσίδου, Μαρίαel
dc.contributor.authorΠερβολαράκη, Ιωάννα-Έρσηel
dc.date.accessioned2012-04-19T09:57:22Z-
dc.date.available2012-04-19T09:57:22Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14889-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΗ συναισθηματική νοημοσύνη αποτελεί πεδίο μελέτης τις τελευταίες δεκαετίες. Είναι γεγονός πως η επίδραση που έχει η συναισθηματική νοημοσύνη σε διάφορους τομείς της ζωής του ατόμου έχει μελετηθεί σε μεγάλο βαθμό από τους ερευνητές. Ωστόσο, δεν έχουν πραγματοποιηθεί αρκετές έρευνες που να καταδεικνύουν τη χρησιμότητα της ανάπτυξης των συναισθηματικών ικανοτήτων μέσα από προγράμματα παρέμβασης. Πολλά είναι τα προγράμματα εκείνα που απευθύνονται σε παιδιά σχολικής ηλικίας και σε επαγγελματίες διαφόρων ειδικοτήτων. Η ιδιαιτερότητα της παρούσας εργασίας έγκειται στο γεγονός ότι η έρευνα απευθύνεται σε νεαρό ενήλικο πληθυσμό και συγκεκριμένα σε φοιτητές. Σκοπός της έρευνας είναι η μελέτη και σύγκριση της αντικειμενικής και της αντιληπτής συναισθηματικής νοημοσύνης των φοιτητών μετά την παρακολούθηση σχετικών μαθημάτων. Επιπλέον, στόχο της έρευνας αποτελεί και η σύγκριση των δημογραφικών παραγόντων (φύλο, ηλικία) με συναισθηματική νοημοσύνη των φοιτητών. Για τη συλλογή των δεδομένων χορηγήθηκε το ερωτηματολόγιο της Αντιληπτής Συναισθηματικής Νοημοσύνης Emotional Quotient Inventory (EQ-i) του Bar-On (1997) και για τη μέτρηση της αντικειμενικής συναισθηματικής νοημοσύνης το MSCEIT των Mayer, Salovey & Caruso (1999). Στην έρευνα συμμετείχαν 73 άτομα που παρακολουθούσαν συστηματικά το μάθημα Συναισθηματική νοημοσύνη στην εκπαίδευση και την εργασία. Τα μαθήματα αποτελούνταν τόσο από θεωρητική κατάρτιση όσο και από σχετικές πρακτικές ασκήσεις, θεωρήθηκε ως ένα ως ένα είδος εκπαιδευτικής παρέμβασης για την ανάπτυξη της συναισθηματικής νοημοσύνης στους φοιτητές που το παρακολούθησαν. Γενικά διαπιστώθηκε ότι οι δύο εκφάνσεις της ΣΝ, η αντιληπτή και οι διαστάσεις της αντικειμενικής ΣΝ δε σχετίζονται σημαντικά μεταξύ τους. Ιδιαίτερα υψηλές επιδόσεις σημείωσαν οι άνδρες όσον αφορά τη διαχείριση των συναισθημάτων τους μετά την παρέμβαση. Οι γυναίκες σημείωσαν υψηλά σκορ και στους τρεις παράγοντες της αντιληπτής συναισθηματικής νοημοσύνης.el
dc.format.extent118el
dc.format.extent1053862 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΑντιληπτή συναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΑντικειμενική συναισθηματική νοημοσύνηel
dc.subjectΠρόγραμμα παρέμβασηςel
dc.subjectΕνήλικεςel
dc.titleΗ βελτίωση της συναισθηματικής νοημοσύνης των φοιτητών μέσα από την παρακολούθηση σχετικών μαθημάτων: Αλήθεια ή Μύθος;el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PervolarakiIoannaErsiMsc2012.pdf1.01 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons