Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14869
Author: Κοσμάς, Βασίλειος
Title: Web analytics: θεωρία και εφαρμογές στο ηλεκτρονικό εμπόριο και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
Date Issued: 2012
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στα Πληροφοριακά Συστήματα
Supervisor: Ταραμπάνης, Κωνσταντίνος
Ταμπούρης, Ευθύμιος
Abstract: Οι τεχνικές που προσπαθούν να κάνουν ανάλυση της συμπεριφοράς όλων μας μέσα στο Διαδίκτυο, και του τρόπου με τον οποίο κινούμαστε από μια ιστοσελίδα σε μια άλλη, είναι γνωστές με το όνομα Web Analytics, και παρουσιάζει μεγάλο ενδιαφέρον, επειδή έτσι μπορούμε να αντλήσουμε πολύ χρήσιμες πληροφορίες. Η βιβλιογραφία σχετικά πρόσφατα έχει να επιδείξει μεγάλο αριθμό συγγραμμάτων και αναφορών ενώ βιβλία που πραγματεύονται το ζήτημα γίνονται ιδιαίτερα δημοφιλή. Οι πόρτες τις οποίες έχει ανοίξει η ευρεία χρήση του Διαδικτύου, έχει μεταστρέψει την προσοχή και το ενδιαφέρον του κόσμου από τα απλά συμβατικά μέσα ενημέρωσης, επικοινωνίας ακόμα και συναλλαγών, σε πιο σύγχρονα – ηλεκτρονικά. Οι ευκαιρίες για δραστηριοποίηση σε αυτούς τους τομείς που ανοίγονται είναι πολλές και ειδικά στον τομέα του ηλεκτρονικού εμπορίου. Οι σωστές εφαρμογές των αποτελεσμάτων που δίνουν τα Web Analytics μπορούν να ωφελήσουν στην επιχειρηματική εξέλιξη και ανάπτυξη. Βέβαια κερδισμένοι από τη σωστή εφαρμογή τους μπορούν να βγουν και η πολιτεία αλλά και ο πολίτης μέσω της καθημερινής του επαφής με αυτήν. Το γιατί γίνεται αντιληπτό με μια απλή παρατήρηση του τρόπου με τον οποίο μπορεί να υπάρξει αλληλεπίδραση μεταξύ θεσμών και πολιτών μέσα από ιστοσελίδες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης. Τα Web Analytics περιλαμβάνουν ένα μεγάλο πεδίο εφαρμογών και μετρικών. Υπάρχουν διαφορετικοί τρόποι μελέτης και συγκέντρωσης στοιχείων, παγίδες στις οποίες μπορεί να υποπέσει κανείς όταν μελετά τα στοιχεία αλλά και τρόποι χειρισμού τους. Το ηλεκτρονικό εμπόριο με τη χρήση τους μπορεί να εξελιχθεί περισσότερο και να βγάλει στην επιφάνεια καινούριες προοπτικές που ίσως παλιότερα να μην υπήρχαν και ταυτόχρονα η ηλεκτρονική διακυβέρνηση να γίνει πιο προσιτή, εύχρηστη και φιλική στον πολίτη. Στον αντίποδα, υπάρχει και η αντίθετη πλευρά του νομίσματος, όπου τα Analytics μπορούν να οδηγήσουν σε ακριβώς αντίθετα αποτελέσματα, δηλαδή να απομακρύνει τον πολίτη από τα sites του. Η ουσία πάντως είναι ότι τα Web Analytics μπορούν να προσφέρουν πολλά και διαφορετικά πλεονεκτήματα σε διαφορετικές εφαρμογές και πως υπάρχουν περιθώρια επέκτασής τους και σε άλλους τομείς.
Keywords: Web analytics
E-commerce
E-government
Ηλεκτρονικό εμπόριο
Ηλεκτρονική διακυβέρνηση
Μελέτη περίπτωσης
Case study
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Πληροφοριακά Συστήματα (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
KosmasVasileiosMsc2012.pdf2.33 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons