Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14840
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Ιωάννηςel
dc.contributor.authorΤζαναβάρης, Αστέριοςel
dc.date.accessioned2012-03-08T18:15:54Z-
dc.date.available2012-03-08T18:15:54Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14840-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΟ ρόλος της επικοινωνίας στις οργανώσεις σύμφωνα με τους εκφραστές της σχολής των ανθρωπίνων σχέσεων παρουσιάζει ένα σαφή εργαλειακό χαρακτήρα και προϋποθέτει τη γραμμική σχέση ανάμεσα στον πομπό και στον δέκτη ενός μηνύματος. Η διαφορά με τη σχολή της επιστημονικής διοίκησης συνίσταται στο ότι ο δέκτης διαθέτει τη δυνατότητα να αντιδράσει, να «φιλτράρει» δηλαδή την πληροφόρηση ανάλογα με τις προθέσεις του και την ψυχική κατάσταση στην οποία βρίσκεται τη συγκεκριμένη χρονική περίοδο. Οι Morgan και Hunt επιβεβαιώνουν ότι οι διαπροσωπικές σχέσεις συμβάλλουν σε δραστηριότητες που αποσκοπούν στην ίδρυση, στην ανάπτυξη και στη διατήρηση επιτυχών συνεργασιών. Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται ένα αυξανόμενο ενδιαφέρον σχετικά με τους παράγοντες εκείνους που συμβάλλουν στη μακροχρόνια ευημερία των συνεργασιών μεταξύ των επιχειρήσεων. Η έρευνα των Λεωνίδου, Κατσικέα & Χατζημάρκου 2002 και Turnbull et al. 1996 σχετικά με τις διαπροσωπικές σχέσεις έδειξε ότι σε πολλές περιπτώσεις εμφανίζονται και επιδιώκονται νέες επιχειρηματικές συνεργασίες και αναπτύσσονται νέες δραστηριότητες βασιζόμενες στις διαπροσωπικές σχέσεις. Στην πράξη έχει διαπιστωθεί, άλλωστε, ότι οι διαπροσωπικές σχέσεις είτε αυτές έχουν οικογενειακό είτε άλλο χαρακτήρα αποτελούν, όπως έχει αποδειχθεί από τη διατύπωση ενός σημαντικού αριθμού θεωριών και απόψεων επιστημόνων όπως οι Ellis και Pecotich, σημαντικό εργαλείο για επιχειρήσεις που ενδιαφέρονται να επεκταθούν και να δραστηριοποιηθούν σε νέες αγορές πέραν των στενών συνόρων των κρατών στα οποία είναι εγκατεστημένες. Δύο είναι τα κύρια χαρακτηριστικά των διαπροσωπικών σχέσεων που εγγυώνται την επιτυχία μίας επιχειρηματικής συνεργασίας και αυτά είναι η δέσμευση και η εμπιστοσύνη. Καταγεγραμμένα γεγονότα μαρτυρούν ότι ακόμη και για την ίδρυση ορισμένων επιχειρήσεων αιτία ήταν οι διαπροσωπικές σχέσεις, όπως στην περίπτωση της Nordus, της οποίας ο ιδιοκτήτης ανακάλυψε την ανάγκη δημιουργίας εταιρείας από την εποχή που ήταν ακόμα φοιτητής μέσω των συμφοιτητών του. Σημαντική πληροφορία αποτελεί επίσης το γεγονός ότι οι επιχειρηματίες κατά κύριο λόγο δίνουν ιδιαίτερη σημασία στις ανθρώπινες σχέσεις, τις οποίες σε ορισμένες περιπτώσεις τοποθετούν ψηλότερα ίσως και από το άμεσο οικονομικό όφελος. Συνοψίζοντας όσα προαναφέραμε, εκτιμούμε ότι πρέπει να τονιστεί ότι η διερεύνηση της κουλτούρας και των συνηθειών ενός πολιτισμικού περιβάλλοντος μέσω των διαπροσωπικών σχέσεων θα ήταν δυνατόν να είναι η επιτυχημένη συνταγή για την κερδοφορία και την ανάπτυξη μίας επιχείρησης σε ξένες αγορές.el
dc.format.extent57el
dc.format.extent509246 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΔιεθνοποίησηel
dc.subjectΔιεθνής επέκταση επιχειρήσεωνel
dc.subjectΔιαπροσωπικές σχέσειςel
dc.titleΗ σημασία των διαπροσωπικών σχέσεων για τη διεθνή επέκταση της επιχείρησης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TzanavarisAsteriosMsc2012.pdf497.55 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons