Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14825
Author: Βασιλειάδης, Δημήτριος
Title: Ο θεσμός του Μέντορα νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού.
Date Issued: 2012
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Η παρούσα εργασία διερευνά τις απόψεις των συμμετεχόντων στο πλαίσιο διαβούλευσης αναφορικά με τη διαμόρφωση του θεσμού του Μέντορα νεοδιοριζόμενου εκπαιδευτικού, ειδικότερα σε σχέση με τα προσόντα, τις προϋποθέσεις, τα καθήκοντα, τη διάρκεια και γενικότερα το περιεχόμενο της μεντορικής σχέσης. Η διαβούλευση διενεργήθηκε κατά το Δεκέμβριο του 2010 και τα αποτελέσματα της αφού ανακτήθηκαν από την ιστοσελίδα τα επεξεργαστήκαμε με τη μέθοδο της Αναλυτικής Επαγωγής (Analytic induction). Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας ο νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός χρειάζεται υποστήριξη από ένα μέντορα, δηλαδή από ένα εκπαιδευτικό με επαγγελματική εμπειρία, αλλά και συγκεκριμένες ικανότητες και δεξιότητες επικοινωνιακού και σχεσιακού τύπου. Τις ικανότητες αυτές δεν είναι απαραίτητο να τις διαθέτει το άτομο που θα κληθεί να λειτουργήσει ως μέντορας, αλλά μπορεί να τις αποκτήσει μέσα από κατάλληλη εκπαίδευση. Βασικές αρχές και αξίες του μέντορα φαίνεται ότι αποτελούν: Η θετική αντίληψη για τον άνθρωπο, η αναγνώριση της διαφορετικότητας των υποστηριζόμενων όσον αφορά στις επιθυμίες τους, στις ανάγκες και τις προσδοκίες τους, η ενίσχυση στοιχείων της προσωπικότητας των υποστηριζόμενων, αποδοχή του άλλου κα.
Keywords: Μέντορας
Νεοδιοριζόμενος εκπαιδευτικός
Επαγγελματική ανάπτυξη
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
VasileiadisDimitriosMsc2012.pdf877.78 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.