Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14821
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣαρτζετάκης, Ευτύχιοςel
dc.contributor.authorΠαπαβασιλείου, Νικόλαοςel
dc.date.accessioned2012-02-28T08:25:17Z-
dc.date.available2012-02-28T08:25:17Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14821-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΗ αγορά των προϊόντων εξελίσσεται τελικά σε ένα είδος χρηματιστηρίου. Στα αρχικά στάδια της εμφάνισης της, περί τα μέσα του 1800, συμμετείχαν οι παραγωγοί των προϊόντων, καθώς και οι άμεσα ενδιαφερόμενοι αγοραστές. Στόχος και των δυο αυτών πλευρών ήταν να ελαχιστοποιήσουν το πιθανό μελλοντικό ρίσκο των κινήσεων τους, κλείνοντας μια συμφέρουσα τιμή πριν από την παράδοση και παραλαβή αντίστοιχα των προϊόντων. Την τελευταία δεκαετία παρουσιάστηκε έντονη κινητικότητα στην αγορά των προϊόντων με μεγάλες επενδύσεις από επενδυτικούς ομίλους. Στόχος των παθητικών αυτών επενδυτών είναι να διαφοροποιήσουν όσο το δυνατόν περισσότερο το χαρτοφυλάκιο τους. Η συμμετοχή αυτή των ιδιωτικών κεφαλαίων παρουσιάστηκε σε μια περίοδο όπου και οι τιμές των προϊόντων παρουσίασαν τεράστια άνοδο. Σίγουρα η συμμετοχή των κερδοσκόπων επηρέασαν τις τιμές των προϊόντων, αλλά ακόμα δεν έχει αποσαφηνιστεί σε τι βαθμό. Υπάρχουν αρκετοί παράγοντες, όπως αναφερόμαστε παρακάτω αναλυτικά, που επηρεάζουν τις τιμές των προϊόντων, αλλά ο σημαντικότερος παράγοντας είναι η σχέση «προσφορά και ζήτηση». Η διαμόρφωση των τιμών είναι η ταυτόχρονη αλληλεπίδραση τόσο της προσφοράς και της ζήτησης, αλλά και άλλων, σημαντικότερος από τους οποίος είναι η κλιματική αλλαγή που πραγματοποιείται ( επηρεάζει κυρίως τα αγροτικά προϊόντα ). Οι αλλαγές αυτές είναι ικανές να επηρεάσουν σημαντικά τις τιμές, καθώς σε βάθος χρόνου θα έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην παγκόσμια παραγωγή, επηρεάζοντας και την σχέση προσφοράς και ζήτησης.el
dc.format.extent56el
dc.format.extent959603 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΤιμές προϊόντωνel
dc.subjectΚλιματικές αλλαγέςel
dc.titleΠαράγοντες που επηρεάζουν την τιμή των προϊόντων και η επιρροή των κλιματικών αλλαγών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
PapavasileiouNikolaosMsc2012.pdf938.6 kBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons