Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14811
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΓουδήρας, Δημήτριοςel
dc.contributor.authorΔήμου, Γεώργιοςel
dc.date.accessioned2012-02-24T09:28:04Z-
dc.date.available2012-02-24T09:28:04Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14811-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΣτην ελληνική κοινωνία αυξάνεται ολοένα, το ποσοστό των μαθητών της πρω-τοβάθμιας εκπαίδευσης που προέρχονται από οικογένειες μεταναστών. Σκοπός της παρούσας έρευνας ήταν να διερευνήσει εάν υπάρχουν διαφορές στην εμπλοκή σε κα-ταστάσεις σχολικού εκφοβισμού (bullying) ανάμεσα σε μαθητές δημοτικού που προέρχονται από την Αλβανία και την ΠΣΕ και σε γηγενείς μαθητές. Επιμέρους στό-χος της έρευνας ήταν να εξετάσει εάν η ύπαρξη τυχόν διαφορών σχετίζεται με πιθανές διαφορές σε ορισμένες διαστάσεις της αυτοεκτίμησης. Το δείγμα της έρευνας α-ποτέλεσαν 249 (Ν = 249, 130 αγόρια, 119 κορίτσια) μαθητές της πέμπτης και της έκτης τάξης δεκατριών δημοτικών σχολείων περιοχών των Νομών Δράμας, Καβάλας και Θεσσαλονίκης. Η συλλογή των δεδομένων έγινε μέσω των ερωτηματολογίων Peer Relations Questionnaire και ΠΑΤΕΜ ΙΙ. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι υπάρχουν περισσότερες πιθανότητες οι μαθητές από οικογένειες μεταναστών να εμπλέκονται σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού απ’ ότι οι Έλληνες συμμαθητές τους και μάλιστα έχοντας το ρόλο του θύτη. Η διαφοροποίηση αυτή οφείλεται περισσότερο στα αγόρια της πέμπτης τάξης ενώ δεν βρέθηκαν διαφορές εξαιτίας της χώρας καταγωγής. Οι πα-ράγοντες που επηρεάζουν, σε μικρό όμως βαθμό την εμπλοκή των μαθητών αυτών σε καταστάσεις σχολικού εκφοβισμού, είναι η γενική τους αυτοεκτίμηση, και η αυτοα-ντίληψη της σχολικής τους ικανότητας. Αντίθετα η αυτοαντίληψη της κοινωνικής τους αποδοχής δεν φάνηκε να έχει επίδραση. Μελλοντικές έρευνες με μεγαλύτερο δείγμα θα πρέπει να διερευνήσουν περαιτέρω τη σύνδεση του σχολικού εκφοβισμού με την αυτοεκτίμηση και την αυτοαντίληψη της σχολικής ικανότητας των μαθητών, με σκοπό τον σχεδιασμό παρεμβάσεων για την άμβλυνση του φαινομένου του σχολικού εκφοβισμού.el
dc.format.extent95el
dc.format.extent1652787 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΣχολικός εκφοβισμόςel
dc.subjectΜετανάστεςel
dc.subjectΑυτοεκτίμησηel
dc.titleΤο bullying στο δημοτικό σχολείο, σε παιδιά από οικογένειες μεταναστών από την Αλβανία και την Πρώην Σοβιετική Ένωση.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DimouGeorgiosMsc2012.pdf1.63 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons