Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14807
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΤσιότρας, Γεώργιοςel
dc.contributor.authorΑφθονίδης, Ευάγγελοςel
dc.date.accessioned2012-02-23T12:12:51Z-
dc.date.available2012-02-23T12:12:51Z-
dc.date.issued2012en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14807-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη προσπαθεί να ρίξει φως στους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να επιτύχει την επιχειρηματική αριστεία, λειτουργώντας κάτω από αβέβαιο και δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Γίνεται προσπάθεια να ερμηνευτεί η βέλτιστη στρατηγική που καλείται να υιοθετηθεί και να υλοποιηθεί από την ηγεσία της επιχείρησης, προκειμένου να φτάσει στον επιδιωκόμενο στόχο της, την αριστεία σε όλους τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας. Για την τεκμηρίωση της παρούσας μελέτης έχει πραγματοποιηθεί εκτεταμένη βιβλιογραφική επισκόπηση σε δημοσιευμένα κυρίως επιστημονικά άρθρα, καθώς και πηγές και στατιστικά δεδομένα διεθνών οργανισμών. Ακολούθως, έχει διενεργηθεί πρωτογενής έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίων τα οποία έχουν συμπληρωθεί από επιλεγμένες επιχειρήσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Η επιχειρηματική αριστεία αποτελεί τον ιδεατό στόχο μιας σύγχρονης επιχείρησης η οποία αποβλέπει στην απόκτηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος προκειμένου όχι μόνο για να επιβιώσει, αλλά και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που ανακύπτουν σε καιρούς οικονομικής κρίσης. Η επίτευξη επιχειρηματικής αριστείας εν μέσω περιόδων ύφεσης αποτελεί εφικτό στόχο για τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ένα δομημένο και άριστα τεκμηριωμένο στρατηγικό σχεδιασμό, στη βάση του οποίου βρίσκεται ο ανθρώπινος παράγοντας και η ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη. Καίριο ρόλο για την επιτυχή έκβαση αυτού του στόχου της επιχείρησης διαδραματίζει η ηγεσία της και συνακόλουθα το υπόλοιπο ανθρώπινο δυναμικό της, στελεχιακό και κατώτερο. Η βιβλιογραφική επισκόπηση στηρίχθηκε κυρίως σε πηγές που είναι δημοσιευμένες σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, στις οποίες υπάρχει πρόσβαση μέσω του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ακολούθως η έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίων, απαντήθηκε από μικρό σχετικά δείγμα του συνολικού πληθυσμού των επιχειρήσεων στις οποίες απευθύνθηκαν τα ερωτηματολόγια. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει εκτεταμένη βιβλιογραφία για την έννοια της επιχειρηματικής αριστείας και της βέλτιστης στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση σε συνθήκες κρίσης, δεν έχει γίνει προσπάθεια έως τώρα να εξεταστεί το πλαίσιο των στρατηγικών επιλογών της επιχείρησης για την επίτευξη αριστείας, κάτω από περιβάλλον οικονομικής κρίσης ή και ύφεσης, κάτι που επιχειρείται με την παρούσα μελέτη.el
dc.format.extent121en
dc.format.extent1979359 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΑριστείαel
dc.subjectΣτρατηγικήel
dc.subjectΎφεσηel
dc.titleΕπιχειρηματική αριστεία και τρόποι επίτευξης της σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
AfthonidisEuangelosMsc2012.pdf1.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.