Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14807
Συγγραφέας: Αφθονίδης, Ευάγγελος
Τίτλος: Επιχειρηματική αριστεία και τρόποι επίτευξης της σε συνθήκες οικονομικής κρίσης.
Ημερομηνία Έκδοσης: 2012
Τμήμα: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Επόπτης Καθηγητής: Τσιότρας, Γεώργιος
Περίληψη: Η παρούσα μελέτη προσπαθεί να ρίξει φως στους τρόπους με τους οποίους μια επιχείρηση μπορεί να επιτύχει την επιχειρηματική αριστεία, λειτουργώντας κάτω από αβέβαιο και δυσμενές οικονομικό περιβάλλον. Γίνεται προσπάθεια να ερμηνευτεί η βέλτιστη στρατηγική που καλείται να υιοθετηθεί και να υλοποιηθεί από την ηγεσία της επιχείρησης, προκειμένου να φτάσει στον επιδιωκόμενο στόχο της, την αριστεία σε όλους τους τομείς επιχειρηματικής δραστηριότητας. Για την τεκμηρίωση της παρούσας μελέτης έχει πραγματοποιηθεί εκτεταμένη βιβλιογραφική επισκόπηση σε δημοσιευμένα κυρίως επιστημονικά άρθρα, καθώς και πηγές και στατιστικά δεδομένα διεθνών οργανισμών. Ακολούθως, έχει διενεργηθεί πρωτογενής έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίων τα οποία έχουν συμπληρωθεί από επιλεγμένες επιχειρήσεις της Ελλάδας και του εξωτερικού. Η επιχειρηματική αριστεία αποτελεί τον ιδεατό στόχο μιας σύγχρονης επιχείρησης η οποία αποβλέπει στην απόκτηση ενός ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος προκειμένου όχι μόνο για να επιβιώσει, αλλά και να εκμεταλλευτεί τις ευκαιρίες που ανακύπτουν σε καιρούς οικονομικής κρίσης. Η επίτευξη επιχειρηματικής αριστείας εν μέσω περιόδων ύφεσης αποτελεί εφικτό στόχο για τις επιχειρήσεις που εφαρμόζουν ένα δομημένο και άριστα τεκμηριωμένο στρατηγικό σχεδιασμό, στη βάση του οποίου βρίσκεται ο ανθρώπινος παράγοντας και η ικανοποίηση των αναγκών του πελάτη. Καίριο ρόλο για την επιτυχή έκβαση αυτού του στόχου της επιχείρησης διαδραματίζει η ηγεσία της και συνακόλουθα το υπόλοιπο ανθρώπινο δυναμικό της, στελεχιακό και κατώτερο. Η βιβλιογραφική επισκόπηση στηρίχθηκε κυρίως σε πηγές που είναι δημοσιευμένες σε ηλεκτρονικές βάσεις δεδομένων, στις οποίες υπάρχει πρόσβαση μέσω του Πανεπιστημίου Μακεδονίας. Ακολούθως η έρευνα με τη μορφή ερωτηματολογίων, απαντήθηκε από μικρό σχετικά δείγμα του συνολικού πληθυσμού των επιχειρήσεων στις οποίες απευθύνθηκαν τα ερωτηματολόγια. Παρά το γεγονός ότι υπάρχει εκτεταμένη βιβλιογραφία για την έννοια της επιχειρηματικής αριστείας και της βέλτιστης στρατηγικής που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση σε συνθήκες κρίσης, δεν έχει γίνει προσπάθεια έως τώρα να εξεταστεί το πλαίσιο των στρατηγικών επιλογών της επιχείρησης για την επίτευξη αριστείας, κάτω από περιβάλλον οικονομικής κρίσης ή και ύφεσης, κάτι που επιχειρείται με την παρούσα μελέτη.
Λέξεις Κλειδιά: Αριστεία
Στρατηγική
Ύφεση
Πληροφορίες: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Εμφανίζεται στις Συλλογές:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Αρχεία σε αυτό το Τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
AfthonidisEuangelosMsc2012.pdf1.86 MBAdobe PDFΠροβολή/Ανοιγμα


Τα τεκμήρια στην ΨΗΦΙΔΑ προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα, εκτός αν αναφέρεται κάτι διαφορετικό.