Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14774
Author: Τσιώρα, Βασιλική
Title: Το μάρκετινγκ ιστοσελίδων και ιστοτόπων παροχής υπηρεσιών και πληροφοριών υγείας: εφαρμογή στο χώρο του διαβήτη.
Date Issued: 2012
Department: Διατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεων
Supervisor: Βλαχοπούλου, Μάρω
Abstract: Στις μέρες μας είναι πλέον γεγονός ότι ο όγκος των πληροφοριών που σχετίζονται με την φροντίδα του ασθενούς έχει αυξηθεί κατά πολύ, πράγμα που σε μεγάλο βαθμό οφείλεται στην ενσωμάτωση μεγάλου αριθμού εργαστηριακών και παρακλινικών εξετάσεων στους φακέλους των ασθενών, αυξάνοντας σημαντικά τον όγκο τους. Επιπλέον, τα διαχειριστικά καθήκοντα των ιατρών γίνονται διαρκώς περισσότερα καθώς η πολυπλοκότητα των ιδρυμάτων παροχής υπηρεσιών υγείας αυξάνει. Η εισαγωγή νέων τεχνολογιών και υπηρεσιών στην υγεία και στην πρόνοια απαιτεί τη μεθοδευμένη οργάνωση και διαχείριση των ιατρικών πληροφοριών σε αυτοματοποιημένα συστήματα (MANAGEMENT INFORMATION SYSTEMS/ MIS), την οργάνωση των υπηρεσιών για άμεση παροχή και ανταλλαγή πληροφοριών μεταξύ των εμπλεκομένων στους χώρους της υγείας. Κύρια συνέπεια της τεχνολογικής προόδου και στην ιατρική κοινότητα είναι η εμφάνιση νέων επιστημονικών κλάδων όπως ο κλάδος της βασιζόμενης ιατρικής σε στοιχεία (EVIDENCE- BASED MEDICINE/ΕΒΜ), η τεκμηριωμένη πρακτική (EVIDENCE-BASED PRACTICE), η ψηφιακή πληροφόρηση (DIGITAL E-HEALTH INFORMATION) ως μέθοδοι διαχείρισης της γνώσης. Η ψηφιακή πληροφόρηση αποτελεί τον κύριο κλάδο με τον οποίο θα ασχοληθούμε και πιο συγκεκριμένα, με το marketing των ιστοσελίδων/ιστοτόπων Υγείας. Από τη μία πλευρά έχουμε τις μονάδες υγείας και ειδικότερα τις ιατρικές μονάδες που διαχειρίζονται τεράστιους όγκους πληροφοριών που αφορούν τους πολίτες, τους ασθενείς, τις ασθένειες, τα φάρμακα, τον βιο-ιατρικό εξοπλισμό, τις επιστημονικές γνώσεις, τη λειτουργία των εγκαταστάσεων. Εδώ και πάρα πολλά χρόνια, έγινε αντιληπτό ότι η διαχείριση των πληροφοριών δεν μπορεί να γίνει αποτελεσματικά και με λογικές δαπάνες, με συμβατικούς τρόπους δηλαδή με «χαρτί και μολύβι». Έτσι έχουν εισαχθεί ηλεκτρονικά συστήματα, τα οποία μπορούν και φέρουν σε πέρας επιτυχώς το έργο της διαχείρισης κάθε είδους πληροφορίας. Από την άλλη, διαδικτυακές ιατρικές πύλες και ιατρικές ιστοσελίδες, παρέχουν πληροφορίες για ζητήματα υγείας, καταγράφοντας ουσιαστικά δεδομένα τα οποία λειτουργούν και ως ηλεκτρονικές βιβλιοθήκες υγείας. Έτσι μπορούν να παρέχουν ανά πάσα στιγμή πληροφορίες προς πάσα ενδιαφερόμενη κατεύθυνση, αλλά κυρίως στους ασθενείς/πελάτες, σε ανθρώπους δηλαδή που δεν έχουν εξειδικευμένη γνώση των διάφορων ιατρικών/φαρμακευτικών ειδικοτήτων και απλώς αναζητούν τη γνώση μέσω της διαδικτυακής πληροφόρησης. Στην εργασία αυτή, θα γίνει μία προσέγγιση όσο αφορά τον ρόλο των ιστοσελίδων στα διάφορα ιατρικά θέματα, καθώς και τα κριτήρια μάρκετινγκ που λαμβάνονται υπόψη για τους ιστοτόπους πληροφοριών υγείας, ειδικότερα για εφαρμογές στο χώρο του διαβήτη. Συγκεκριμένα, θα παρουσιαστούν παραδείγματα ηλεκτρονικών πυλών e-Υγείας πάνω στην ασθένεια του διαβήτη, θα αναλυθούν τα δεδομένα που μας παρέχουν και θα αναφερθούμε στα κριτήρια μάρκετινγκ αυτών το σελίδων, βάσει των οποίων θα γίνει και η αξιολόγηση τους.
Keywords: Ιστοσελίδες
Διαβήτης
Ιστότοποι
Υγεία
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
TsioraVasilikiMsc2012.pdf1.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.