Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14761
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΦραγκοπούλου-Μάνθου, Βασιλικήel
dc.contributor.authorΜητσόπουλος, Διονύσιοςel
dc.date.accessioned2012-02-15T15:25:39Z-
dc.date.available2012-02-15T15:25:39Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14761-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΗ χρήση του διαδικτύου στην σημερινή σύγχρονη εποχή, ολοένα και αυξάνεται, τόσο για εμπορικούς, όσο και για πληθώρα άλλων σκοπών. Ιδιώτες και επιχειρήσεις χρησιμοποιούν τις εφαρμογές του διαδικτύου με απώτερο σκοπό τις εμπορικές συναλλαγές, την ψυχαγωγία, την εκπαίδευση, την εργασία. Πολλές δραστηριότητες έχουν αποκτήσει πλέον ηλεκτρονικό χαρακτήρα και το διαδίκτυο ασκεί πολύ σημαντικές επιρροές στην οικονομία, στις συναλλαγές, στην εργασία και γενικότερα στην καθημερινή ζωή. Μεγάλος αριθμός καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές μέσω του διαδικτύου, κυρίως σε ψηφιακά προϊόντα, όπως είναι η μουσική, τα προϊόντα κινηματογράφου, τα ηλεκτρονικά βιβλία, αλλά και σε φυσικά προϊόντα, όπως είναι τα προϊόντα ένδυσης ή τεχνολογικού εξοπλισμού. Σχετικά μικρότερος αριθμός καταναλωτών πραγματοποιεί αγορές τροφίμων και ποτών μέσω του διαδικτύου, καθώς τα προϊόντα αυτά παρουσιάζουν αρκετές ιδιαιτερότητες. Η Ελλάδα είναι μια χώρα με κατεξοχήν αγροτική παραγωγή. Ο κλάδος τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα είναι ένας ιδιαίτερα αναπτυσσόμενος κλάδος, με υψηλούς ρυθμούς ανάπτυξης τα τελευταία χρόνια, ο οποίος αντιστέκεται στην παγκόσμια οικονομική κρίση. Η πώληση προϊόντων των επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων και ποτών μέσω του διαδικτύου, έχει αρχίσει να αναπτύσσεται και στην ελληνική επικράτεια. Σχεδόν το σύνολο των ελληνικών μικρομεσαίων επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών διαθέτουν ιστοσελίδα, μέσω της οποίας προβάλουν τα προϊόντα τους και ένα ποσοστό από αυτές πραγματοποιούν επιπλέον και εμπορικές συναλλαγές μέσω αυτών. Οι λιανέμποροι και οι χονδρέμποροι τροφίμων και ποτών στην Ελλάδα, θέτουν ως στόχους την συνεχή βελτίωση των υπηρεσιών, των προϊόντων και της ποιότητας των συναλλαγών με τον τελικό καταναλωτή. Σημαντικός λόγος υποκίνησης εκπόνησης της συγκεκριμένης εργασίας, είναι να διερευνηθεί αν οι μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών χρησιμοποιούν εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου, με απώτερο σκοπό την επίτευξη των παραπάνω στόχων, οι οποίοι οδηγούν στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας τους. Η παρούσα εργασία ξεκινά με μια θεωρητική προσέγγιση, μέσω επισκόπησης της διεθνής βιβλιογραφίας, της έννοιας του ηλεκτρονικού εμπορίου και των νέων τεχνολογιών, με ένα παράλληλο διαχωρισμό των εννοιών του ηλεκτρονικού εμπορίου και του ηλεκτρονικού επιχειρείν. Παρουσιάζονται οι διάφορες μορφές και εφαρμογές του ηλεκτρονικού εμπορίου και πραγματοποιείται μια εκτενή αναφορά στο θεσμικό πλαίσιο που διέπει τις ηλεκτρονικές συναλλαγές στην Ελλάδα και στους κινδύνους που διατρέχουν τόσο οι τελικοί χρήστες, όσο και οι επιχειρήσεις, από την χρήση αυτών. Στο δεύτερο κεφάλαιο αναλύονται οι έννοιες της ανταγωνιστικότητας, τόσο σε επίπεδο επιχείρησης, όσο και σε επίπεδο κράτους, εξετάζονται οι παράγοντες διαμόρφωσης της και ερευνώνται οι πηγές απόκτησης ανταγωνιστικού πλεονεκτήματος. Με το κεφάλαιο αυτό ολοκληρώνεται η θεωρητική προσέγγιση των εννοιών των νέων τεχνολογιών και της ανταγωνιστικότητας. Στην συνέχεια η εργασία, στόχο έχει να μελετήσει κατά πόσο οι εφαρμογές ηλεκτρονικού εμπορίου επιδρούν θετικά ή αρνητικά στις εμπορικές συναλλαγές των επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών. Παρατίθενται γενικά στοιχειά του κλάδου, τόσο για την Ευρώπη, όσο και για την Ελλάδα και αναλύεται κατά πόσο οι νέες τεχνολογίες αποτελούν κίνητρο ή εμπόδιο υιοθέτησης, μέσω μιας εκτενούς αναφοράς ωφελειών και αρνητικών επιδράσεων ή εμποδίων εφαρμογής τους από τις εξεταζόμενες επιχειρήσεις. Στο τέταρτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μια επισκόπηση ερευνών διαφόρων συγγραφέων, σχετικά με την χρήση και εφαρμογή πολιτικών ηλεκτρονικού εμπορίου, τόσο σε επιχειρήσεις της αλλοδαπής, όσο και του ελλαδικού χώρου, καταγράφοντας και αναλύοντας τα αποτελέσματα τους. Ο σκοπός και ο στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας εκπληρώνεται στα επόμενα δυο κεφάλαια. Στο πέμπτο κεφάλαιο επιχειρείται μια θεωρητική προσέγγιση της αξιολόγησης ιστοχώρων, μέσω επισκόπησης διαφόρων μοντέλων που αναλύονται στην διεθνή βιβλιογραφία, με τελικό σκοπό την επιλογή του μοντέλου που θα χρησιμοποιηθεί στην έρευνα της παρούσας εργασίας. Για το πρακτικό κομμάτι της έρευνας, επιλέχτηκαν 40 ιστοχώροι, μικρομεσαίων κυρίως, ελληνικών επιχειρήσεων τροφίμων και ποτών και εξετάστηκε κατά πόσο αυτοί οι ιστοχώροι πληρούν τις προϋποθέσεις και τα κριτήρια του επιλεγμένου μοντέλου αξιολόγησης 7Cs, ώστε στη συνέχεια να διερευνηθεί κατά πόσο συμβάλουν στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας τους. Στο έκτο και τελευταίο κεφάλαιο παρατίθενται προτάσεις για μια επιτυχημένη διαδικτυακή παρουσία μικρομεσαίας επιχείρησης τροφίμων και ποτών, η οποία στοχεύει στην βελτίωση της ανταγωνιστικότητας της μέσω του διαδικτύου, μαζί με τα συμπεράσματα της θεωρητικής και εμπειρικής έρευνας.el
dc.format.extent106el
dc.format.extent1420651 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΝέες τεχνολογίεςel
dc.subjectΗλεκτρονικό εμπόριοel
dc.subjectΑνταγωνιστικότηταel
dc.subjectΕλλάδαel
dc.subjectΚλάδος τροφίμων και ποτώνel
dc.titleΗ βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των ελληνικών επιχειρήσεων του κλάδου τροφίμων και ποτών μέσω της χρήσης νέων τεχνολογιών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
MitsopoulosDionysiosMsc2012.pdf1.39 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.