Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14751
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΚαρτασίδου, Λευκοθέαel
dc.contributor.authorΓιακουμάκη, Αργυρώel
dc.date.accessioned2012-02-07T13:33:07Z-
dc.date.available2012-02-07T13:33:07Z-
dc.date.issued2012el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14751-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.el
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας ήταν να διερευνηθούν οι απόψεις των Ελλήνων επαγγελματιών ειδικής αγωγής σχετικά με τις δεξιότητες ζωής των ατόμων με αναπηρία. Οι δεξιότητες ζωής ή λειτουργικές δεξιότητες, όπως αναφέρονται στη βιβλιογραφία, θεωρούνται πολύ σημαντικές, καθώς σχετίζονται με την ικανότητα των ατόμων να αντεπεξέρχονται στις απαιτήσεις της ενήλικης ζωής και να έχουν μια αξιοπρεπή και ποιοτική διαβίωση. Στο πρώτο κεφάλαιο της εργασίας γίνεται μια προσπάθεια επεξήγησης της έννοιας της αναπηρίας αλλά και των μοντέλων που επικράτησαν σε διάφορες χρονικές περιόδους, βάσει των οποίων ερμηνεύονταν η αναπηρία και χαράσσονταν οι διάφορες πολιτικές αντιμετώπισης των αναπήρων. Στο δεύτερο κεφάλαιο δίνεται έμφαση στην έννοια της λειτουργικότητας, του λειτουργικού προγράμματος σπουδών, των λειτουργικών δεξιοτήτων αλλά και της λειτουργική αξιολόγησης, επισημαίνεται ένας από τους βασικούς στόχους της απόκτησης λειτουργικών γνώσεων και δεξιοτήτων που είναι η μετάβαση σε μια ολοκληρωμένη και ποιοτική ενήλικη ζωή και επιπλέον αναγνωρίζεται ο ουσιαστικός ρόλος του εκπαιδευτικού στην εφαρμογή και υλοποίηση ενός λειτουργικού προγράμματος σπουδών. Ακόμα, στο ίδιο κεφάλαιο παρουσιάζονται κάποιες από τις πιο αποτελεσματικές στρατηγικές που έχουν χρησιμοποιηθεί στην εκπαίδευση και τη διαχείριση της συμπεριφοράς των ατόμων με αναπηρία. Το τρίτο κεφάλαιο ασχολείται με την περιγραφή της μεθοδολογίας που χρησιμοποιήθηκε για την υλοποίηση της έρευνας, δηλαδή αναφέρεται στο δείγμα που συμμετείχε στην έρευνα, στη διαδικασία που ακολουθήθηκε για τη συλλογή των στοιχείων αλλά και στο εργαλείο (ένα αυτοσχέδιο ερωτηματολόγιο) που δόθηκε για να συλλεχθούν οι απαντήσεις των ερωτώμενων. Το τέταρτο κεφάλαιο περιλαμβάνει τα περιγραφικά στατιστικά στοιχεία για κάθε υποκλίμακα του ερωτηματολογίου καθώς και τις στατιστικά σημαντικές διαφορές που προέκυψαν από την επεξεργασία των δεδομένων. Τέλος, στο πέμπτο κεφάλαιο παρατίθενται τα συμπεράσματα που προέκυψαν από τη συγκεκριμένη ερευνητική εργασία, οι περιορισμοί της εργασίας αλλά και κάποιες προτάσεις που μπορούν να δώσουν το έναυσμα για μελλοντική διερεύνηση.el
dc.format.extent108el
dc.format.extent1089638 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΔεξιότητες ζωήςel
dc.subjectΑναπηρίαel
dc.titleΔεξιότητες ζωής των ατόμων με αναπηρίες: μια πιλοτική έρευνα των απόψεων των επαγγελματιών ειδικής αγωγής.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GiakoumakiArgyroMsc2012.pdf1.06 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.