Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14748
Author: Γιαννακοπούλου, Ελευθερία
Title: Διερεύνηση των επιμορφωτικών αναγκών των καθηγητών πληροφορικής κλάδου ΠΕ19-20: Μια εμπειρική διερεύνηση σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Νομού Πέλλας βασισμένη στις αντιλήψεις των καθηγητών.
Date Issued: 2012
Department: Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής
Supervisor: Βαλκάνος, Ευθύμιος
Abstract: Η παρούσα εργασία διερευνά τις επιμορφωτικές ανάγκες των καθηγητών πληροφορικής του Ν. Πέλλας, όπως τις εκτιμούν οι ίδιοι/ες, εξετάζει αν οι παράγοντες φύλο, ηλικία και έτη υπηρεσίας έχουν στατιστικά σημαντική επίδραση σε αυτές και προσπαθεί να εντοπίσει τα επιθυμητά χαρακτηριστικά ενός προγράμματος επιμόρφωσης σύμφωνα με τις απόψεις των καθηγητών. Η έρευνα διενεργήθηκε κατά το διάστημα Ιουνίου-Σεπτεμβρίου 2011. Το τελικό δείγμα της έρευνας αποτελούν 85 καθηγητές και καθηγήτριες πληροφορικής που κατά τη διεξαγωγή της έρευνας εργάζονταν σε σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Ν. Πέλλας. Ως εργαλείο συλλογής δεδομένων χρησιμοποιήθηκε ερωτηματολόγιο το οποίο αντλήθηκε από έρευνα των κ. Παπαδάκη και Αθανασόπουλου (2005) και προσαρμόστηκε στις ανάγκες της παρούσας έρευνας από την ερευνήτρια. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι οι συμμετέχοντες καθηγητές/τριες εκφράζουν ανάγκη επιμόρφωσης στο σύνολο σχεδόν των θεμάτων που τους δόθηκαν. Δημοφιλέστερες θεματικές αναδείχθηκαν: η Ανάπτυξη Πολυμεσικών Εφαρμογών και η Ανάπτυξη Δυναμικών Ιστοσελίδων – Εφαρμογών Διαδικτύου όσον αφορά το γνωστικό αντικείμενο της πληροφορικής. Όσον αφορά τα αντικείμενα της διδακτικής, οι καθηγητές φαίνεται να έχουν μεγάλη ανάγκη επιμόρφωσης στην Ειδική Διδακτική της Πληροφορικής και στη Συμβουλευτική Ψυχολογία. Από τις συσχετίσεις παραγόντων που έγιναν, προκύπτει ότι το φύλο, η ηλικία και τα έτη υπηρεσίας επηρεάζουν τις επιμορφωτικές ανάγκες των καθηγητών σε συγκεκριμένες κατηγορίες του ερωτηματολογίου. Τέλος, Όσον αφορά τα χαρακτηριστικά των επιμορφωτικών προγραμμάτων, οι συμμετέχοντες καθηγητές προτείνουν μεικτή μέθοδο εκπαίδευσης δηλαδή εκπαίδευση από απόσταση και δια ζώσης, επιμορφωτικά προγράμματα μικρής διάρκειας και λίγων εβδομαδιαίων επιμορφωτικών συναντήσεων.
Keywords: Επιμόρφωση καθηγητών
Καθηγητές πληροφορικής
Επιμορφωτικές ανάγκες
Διερεύνηση εκπαιδευτικών αναγκών
Information: Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2012.
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
GiannakopoulouEleutheriaMsc2012.pdf1.27 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.