Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14714
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΣιπητάνου, Αθηνάel
dc.contributor.authorΣαλπιγγίδης, Ανδρέαςel
dc.date.accessioned2011-12-12T09:10:57Z-
dc.date.available2011-12-12T09:10:57Z-
dc.date.issued2011el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14714-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΟι σηµαντικές και ταυτόχρονα ραγδαίες εξελίξεις σε κοινωνικό, οικονοµικό, πολιτιστικό και επιστηµονικό επίπεδο, δηµιουργούν αναµφισβήτητα µια νέα πραγµατικότητα στο χώρο της εκπαίδευσης. Η νέα αυτή διαµορφωµένη κατάσταση κάνει ακόµα πιο έντονη την ανάγκη για διαρκή επιµόρφωση και επαγγελµατική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, έτσι ώστε να µπορούν να ανταποκριθούν µε επιτυχία στο έργο τους. Οι αρµόδιοι για την επιµόρφωση φορείς παρέχουν έναν ικανό αριθµό επιµορφωτικών προγραµµάτων προς τους εκπαιδευτικούς. Ωστόσο πολλές φορές παρατηρείται µια διάσταση µεταξύ των προσφερόµενων από τους φορείς προγραµµάτων και των πραγµατικών επιµορφωτικών αναγκών των εκπαιδευτικών, µε συνέπεια τα παρεχόµενα επιµορφωτικά προγράµµατα να µην έχουν την ανάλογη αποτελεσµατικότητα. Η παρούσα µεταπτυχιακή εργασία φιλοδοξεί να συµβάλλει στην πλήρωση αυτού του κενού, διερευνώντας τις επιµορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών, όπως οι ίδιοι τις αντιλαµβάνονται. Η έρευνα αυτή διενεργήθηκε την άνοιξη του 2011 και περιλάµβανε 223 εκπαιδευτικούς οι οποίοι κατά τη διεξαγωγή της έρευνας εργάζονταν σε δηµόσια σχολεία της Πρωτοβάθµιας Εκπαίδευσης, στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Ως εργαλείο συλλογής δεδοµένων χρησιµοποιήθηκε το ερωτηµατολόγιο αντίστοιχης έρευνας που πραγµατοποιήθηκε το 2005 από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο της Κύπρου. Σύµφωνα µε τα αποτελέσµατα της έρευνας οι εκπαιδευτικοί δηλώνουν µέτρια ικανοποίηση από την ως τώρα συµµετοχή τους σε επιµορφωτικά προγράµµατα. Την ίδια στιγµή όµως θεωρούν αναγκαία την ενδοϋπηρεσιακή επιµόρφωση για όλους τους εκπαιδευτικούς και ιδιαίτερα για τους νεοεισερχόµενους στην εργασία. Οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί θεωρούν το θέµα ενός επιµορφωτικού προγράµµατος ως το σηµαντικότερο κριτήριο για τη συµµετοχή τους. Επίσης δηλώνουν ότι, ο καταλληλότερος χώρος για την πραγµατοποίηση επιµορφωτικών προγραµµάτων είναι η ίδια η σχολική µονάδα. Το µεγαλύτερο ποσοστό των εκπαιδευτικών προτιµά η διεξαγωγή της επιµόρφωσης να γίνεται κατά τη διάρκεια των εργάσιµων ηµερών κυρίως κατά τον πρωινό χρόνο. Ως κυρίαρχο στόχο της επιµόρφωσης θεωρούν τη βελτίωση της διδακτικής τους ικανότητας και την απόκτηση προσόντων που θα τους βοηθήσουν στην πρακτική εφαρµογή των όσων στη θεωρία έχουν διδαχτεί. Ισχυρότερο κίνητρο συµµετοχής σε επιµορφωτικά προγράµµατα αποτελούν η µείωση του χρόνου διδασκαλίας καθώς και η µισθολογική αύξηση. Τέλος οι περισσότεροι εκπαιδευτικοί επιλέγουν την παραµονή της επιµόρφωσης σε εθελοντική βάση.el
dc.format.extent122el
dc.format.extent1018959 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΔιερεύνηση επιμορφωτικών αναγκώνel
dc.subjectΠρωτοβάθμια εκπαίδευσηel
dc.titleΟι επιμορφωτικές ανάγκες των εκπαιδευτικών της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης,στην περιφέρεια Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης,βασισμένη στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
SalpingidisAndreasMsc2011.pdf992.82 kBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.