Please use this identifier to cite or link to this item:
http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14665
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.advisor | Παπαδόπουλος, Κωνσταντίνος | el |
dc.contributor.author | Αβραμίδου, Αριάδνη | el |
dc.date.accessioned | 2011-11-21T20:36:47Z | - |
dc.date.available | 2011-11-21T20:36:47Z | - |
dc.date.issued | 2011 | el |
dc.identifier.uri | http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14665 | - |
dc.description | Διπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011. | el |
dc.description.abstract | Η ανάγνωση αποτελεί ένα πολύ σημαντικό κομμάτι στη ζωή του ανθρώπου, καθώς είναι απαραίτητη σε πολλούς τομείς της καθημερινής ζωής, όπως στις δεξιότητες αυτόνομης διαβίωσης, σε καθημερινές δραστηριότητες αλλά και στην επαγγελματική αποκατάσταση. Σύμφωνα με έρευνες, τα άτομα με μειωμένη όραση διαβάζουν με τον ίδιο τρόπο που διαβάζουν και τα άτομα με κανονική όραση, με τη διαφορά ότι η ταχύτητα ανάγνωσής τους είναι πιο αργή σε σχέση με τους βλέποντες συνομηλίκους τους (Gompel, van Bon & Screuder, 2004; Fellenius, 1999). Παρόλα αυτά, υπάρχουν κάποιοι παράγοντες, οι οποίοι επηρεάζουν την αναγνωστική διαδικασία. Οι κυριότεροι από αυτούς τους παράγοντες είναι η οπτική ικανότητα του υποκειμένου, οι γνωστικές απαιτήσεις, το μέγεθος και το είδος της γραμματοσειράς, η αντίθεση φόντου και γραμματοσειράς, η παρουσία φωτεινής πηγής, κ.α. Έρευνες έχουν δείξει, επίσης, ότι τόσο το οικογενειακό όσο και το σχολικό περιβάλλον επιδρούν θετικά στην ενίσχυση της αναγνωστικής ικανότητας των παιδιών με πρόβλημα όρασης. Σκοπός της παρούσας εργασίας είναι να διερευνηθεί το κατά πόσο αυτοί οι παράγοντες επηρεάζουν την αναγνωστική διαδικασία στα άτομα με μειωμένη όραση. Πιο συγκεκριμένα τα διερευνητικά ερωτήματα της έρευνας είναι, πόσο επηρεάζεται η ταχύτητα ανάγνωσης από το διαφορετικό μέγεθος των γραμμάτων και τις διαφορετικές αντιθέσεις φόντου και γραμματοσειράς, κατά πόσο η αρχική επιλογή μεγέθους γραμμάτων των υποκειμένων συμπίπτει με τις καλύτερες αποδόσεις τους, καθώς και σε τι βαθμό επηρεάζουν την ταχύτητα ανάγνωσης του υποκειμένου τα διαφορετικά επίπεδα φωτισμού σε ένα χώρο και η παρουσία φωτεινής πηγής. | el |
dc.format.extent | 65 | el |
dc.format.extent | 2258660 bytes | - |
dc.format.mimetype | application/pdf | - |
dc.language.iso | el | en |
dc.publisher | Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών | el |
dc.subject | Ταχύτητα ανάγνωσης | el |
dc.subject | Μειωμένη όραση | el |
dc.subject | Αντίθεση φόντου-κειμένου | el |
dc.subject | Παρουσία φωτεινής πηγής | el |
dc.title | Παράγοντες που επηρεάζουν την αναγνωστική διαδικασία στα άτομα με μειωμένη όραση και η συμβολή της υποστηρικτικής τεχνολογίας. | el |
dc.type | Electronic Thesis or Dissertation | en |
dc.type | Text | en |
dc.contributor.department | Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής | el |
Appears in Collections: | ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M) |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
AvramidouAriadniMsc2011.pdf | 2.21 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.