Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14544
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΧατζηδημητρίου, Γιάννηςel
dc.contributor.authorΔαράβαλης, Τριαντάφυλλοςel
dc.date.accessioned2011-10-18T19:25:10Z-
dc.date.available2011-10-18T19:25:10Z-
dc.date.issued2011el
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14544-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΗ «γρίπη των πτηνών» ξέσπασε στα μέσα του 2005 στην Ανατολική Ασία. Η ευκολία μετάδοσής της μεταξύ του πτηνοτροφικού πληθυσμού και κυρίως, ο κίνδυνος μετάδοσης του στελέχους του ιού σε ανθρώπους προκάλεσε παγκόσμια ανησυχία για ενδεχόμενη πανδημία, συνεπικουρούμενη από κρούσματα σε ανθρώπους που πέθαναν - πάντως εκτός Ευρώπης. Η αντιμετώπιση του ενδεχόμενου κινδύνου από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, ειδικά στην Ελλάδα, αύξησε κατακόρυφα την ανησυχία του καταναλωτικού κοινού, που προσάρμοσε τις καταναλωτικές του συνήθειες, οδηγώντας έτσι στη αποκληθείσα «κρίση της γρίπης των πτηνών». Στη διάρκειά της, από τον Οκτώβριο του 2005 μέχρι τον Απρίλιο του 2006, ολόκληρος ο καθετοποιημένος κλάδος της ελληνικής πτηνοτροφίας και των συναφών επιχειρήσεων γνώρισε πρωτοφανή καθίζηση πωλήσεων. Οι επιχειρήσεις του κλάδου έγιναν ζημιογόνες και αρκετές από αυτές έπρεπε να πάρουν κρίσιμες αποφάσεις για την επιβίωσή τους. Η STAVROS ΑΕ ήταν το 2005 μια οικογενειακή μικρομεσαία επιχείρηση, που υπό τον ιδιόκτητο διακριτικό τίτλο Stavros λειτουργούσε για δεκαετίες τρία καταστήματα εστίασης, αποκλειστικά με προϊόντα βασισμένα στο κοτόπουλο. Όταν ξέσπασε η κρίση, η επιχείρηση βρισκόταν σε φάση αναδιοργάνωσης, με στόχο την ανάπτυξη της αλυσίδας. Παρά την αρχική της ορθή στάση στην αντιμετώπιση της κρίσης, εντέλει ο οικογενειακός και προσωποπαγής χαρακτήρας της επιχείρησης θα υπερνικήσει τον επιχειρησιακό ορθολογισμό και ο φόβος παράτασης της κρίσης θα οδηγήσει σε καταλυτικές στρατηγικής σημαντικότητας αποφάσεις, με κυρίαρχη την αλλαγή του επιχειρησιακού αντικειμένου, ώστε να μην είναι άμεσα εξαρτώμενο από τα προϊόντα κοτόπουλου. Η ίδια η προσπάθεια ανασχεδιασμού των επιχειρησιακών δραστηριοτήτων (re-engineering) και η επανατοποθέτηση στην αγορά (repositioning) είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα, καθώς συνιστά εξαίρεση για επιχείρηση αυτού του μεγέθους. Η ιστορία κατέδειξε ότι το εξωτερικό επιχειρησιακό περιβάλλον συχνά δέχεται επιδράσεις από εντελώς απρόσμενους παράγοντες, όπως μια διατροφική κρίση, που ξεκίνησε στην άλλη άκρη της γης. Κατέδειξε επίσης μια αρνητική πτυχή της παγκοσμιοποίησης: τη ραγδαία μετάδοση των αρνητικών ειδήσεων και την τροφοδοτούμενη ανησυχία του πληθυσμού. Σε επιχειρησιακό επίπεδο, κατάδειξε το πόσο ευάλωτες είναι οι μικρές επιχειρήσεις σε παρόμοιες επιδράσεις του επιχειρησιακού τους περιβάλλοντος, αλλά και πως ο συνήθης προσωποπαγής επιχειρηματικός χαρακτήρας, στην προσπάθεια αντιμετώπισης της κρίσης, μπορεί να αποβεί καθοριστικός για την επιβίωση της επιχείρησης.el
dc.format.extent73el
dc.format.extent2215703 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΚρίσηel
dc.subjectΔιατροφικήel
dc.subjectStavros Grillroomen
dc.subjectReengineeringen
dc.subjectΓρίπηel
dc.subjectΠτηνάel
dc.subjectRepositioningen
dc.titleΔιεθνείς εξελίξεις και επιπτώσεις τους στο επιχειρησιακό περιβάλλον: η περίπτωση μιας ελληνικής ΜΜΕ.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΔιατμηματικό Πρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών στη Διοίκηση Επιχειρήσεωνel
Appears in Collections:ΔΠΜΣ Διοίκηση Επιχειρήσεων (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
DaravalisTriantaphyllosMsc2011.pdf2.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in Psepheda are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.