Please use this identifier to cite or link to this item: http://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14485
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.advisorΑγαλιώτης, Ιωάννηςel
dc.contributor.advisorΓουδήρας, Δημήτρηςel
dc.contributor.authorΧρυσικού, Βασιλικήel
dc.date.accessioned2011-10-06T07:37:31Z-
dc.date.available2011-10-06T07:37:31Z-
dc.date.issued2011en
dc.identifier.urihttp://dspace.lib.uom.gr/handle/2159/14485-
dc.descriptionΔιπλωματική εργασία--Πανεπιστήμιο Μακεδονίας, Θεσσαλονίκη, 2011.el
dc.description.abstractΗ παρούσα μελέτη πραγματοποιήθηκε με στόχο να διερευνηθούν και να προσδιοριστούν οι γεωμετρικές γνώσεις και δεξιότητες των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που φοιτούν σε Ειδικά Επαγγελματικά Γυμνάσια, καθώς και οι πρακτικές που χρησιμοποιούν οι εκπαιδευτικοί των μαθητών αυτών για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας. Για την επίτευξη των στόχων ζητήθηκε από 102 μαθητές (66 αγόρια και 36 κορίτσια), ηλικίας 13-21 ετών, να απαντήσουν στις ερωτήσεις ενός αυτοσχέδιου εργαλείου αξιολόγησης των γεωμετρικών γνώσεων και δεξιοτήτων, ενώ παράλληλα ζητήθηκε από 33 εκπαιδευτικούς (15 άνδρες και 18 γυναίκες) να συμπληρώσουν ένα ερωτηματολόγιο με το οποίο ανιχνεύθηκαν οι αντιλήψεις τους για τη διδασκαλία της Γεωμετρίας και η χρήση διάφορων στοιχείων για το σχεδιασμό, την πραγματοποίηση και την αξιολόγηση της διδασκαλίας στους μαθητές της συγκεκριμένης σχολικής δομής. Διαπιστώθηκε ότι, το 77,5% των μαθητών είχε μέσου επιπέδου συνολική επίδοση στο αυτοσχέδιο εργαλείο, με τους μαθητές με νοητική αναπηρία να έχουν χαμηλότερη συνολική επίδοση από τους μαθητές με μαθησιακές δυσκολίες. Με βάση τα στοιχεία που συλλέχθηκαν, συμπεραίνεται ότι οι μαθητές έχουν σημαντικές γνωστικές ελλείψεις σε σχέση με τους διδακτικούς στόχους που θέτει το ΔΕΠΠΣ Μαθηματικών (2003) για τη Γεωμετρία και διδάσκονται οι μαθητές των Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων. Από την άλλη πλευρά, οι εκπαιδευτικοί αναφέρθηκαν σε διάφορες μεθόδους που χρησιμοποιούν με σκοπό την κάλυψη των μαθησιακών αναγκών των μαθητών. Η γενικότερη εικόνα που παρατηρείται από τις απαντήσεις των εκπαιδευτικών είναι ότι θεωρούν σημαντική τη διαφοροποίηση της διδασκαλίας της Γεωμετρίας σε μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και αυτό φαίνεται να κάνουν αρκετές φορές κατά το σχεδιασμό και τη διάρκεια της διδασκαλίας, αλλά ορισμένες απαντήσεις τους αφήνουν αμφιβολίες για το βαθμό κατανόησης του περιεχομένου της διαφοροποίησης. Επιπλέον, δήλωσαν περιορισμένη χρήση χειραπτικών υλικών, λογισμικών προγραμμάτων και εναλλακτικών μορφών αξιολόγησης της παρεχόμενης διδασκαλίας.el
dc.format.extent139el
dc.format.extent4362586 bytes-
dc.format.mimetypeapplication/pdf-
dc.language.isoelen
dc.publisherΠανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημώνel
dc.subjectΓεωμετρίαel
dc.subjectΕιδικά Επαγγελματικά Γυμνάσιαel
dc.subjectΑξιολόγηση γνώσεων και δεξιοτήτων μαθητώνel
dc.subjectΜέθοδοι διδασκαλίας εκπαιδευτικώνel
dc.titleΔιδασκαλία γεωμετρικών εννοιών και δεξιοτήτων σε μαθητές Ειδικών Επαγγελματικών Γυμνασίων: στόχοι, μέθοδοι, διαφοροποίηση.el
dc.typeElectronic Thesis or Dissertationen
dc.typeTexten
dc.contributor.departmentΠρόγραμμα Μεταπτυχιακών Σπουδών Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικήςel
Appears in Collections:ΠΜΣ Εκπαιδευτικής & Κοινωνικής Πολιτικής (M)

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ChrysikouVasilikiMsc2011.pdf4.26 MBAdobe PDFView/Open


This item is licensed under a Creative Commons License Creative Commons